Volkswagen представи прототип на електрическа „бегачка“ с 550 к.с.


3
февр.
2020

Една от големите атракции в рамките на GP Ice Race в Австрия беше eR1. Под това име се крие машината, която Volkswagen представи на традиционното събитие в Австрия, възродено от внука Фердинанд Порше от миналата година. Volkswagen eR1 e прототип на електрическата състезателна кола, която спортният отдел на компанията разработва.

Картинката не може да има празен alt атрибут; името на файла е vw_golf_er1_tcr-720x477.jpg
Volkswagen eR1

На борда са монтирани двата електромотора (отпред и отзад) от рекордьора ID.R, генериращи сумарно над 550 к.с. „Черупката“ отгоре е Golf GTi TCR, а зад волана беше победителят от WTCR Бенджамин Лойхтер.

„Естествено, при този нов тип техника човек трябва да се настрои, че не трябва да очаква традиционните шумове, характерни за моторспорта“, казва Лойхтер пред AUTO BILD. „Ускорението обаче е нечовешко. Дори на сняг и лед можеш да почувстваш мощта.“

VW Beetle R Supercar

Говори се, че машината се изстрелвала от 0 до 100 км/ч за 1,9 сек – но на сух асфалт. И въпреки това, разчитайки на гуми с шипове, Лойхтер успява да „дръпне“ на правите дори американския шампион по рали крос Танер Фауст с неговия VW Beetle R Supercar. Естествено, по завоите болидът за рали крос с техника на Polo WRC се оказва по-бърз от изпитателния електромобил на базата на TCR.

Шефът на VW R Йост Капито коментира: „Искаме да използваме този автомобил, за да демонстрираме колко секси може да бъде електрическата мобилност. На светофара ще изпревари всяко Lamborghini.” Означението eR1 подсказва, че „бегачката“ ще има наследник. И все пак електромобилът все още не е разработен за определена състезателна серия. Вероятно това е свързано с факта, че все още фиксиран регламент за подобен тип надпревари няма – освен за Формула Е, разбира се.

„В момента използваме тестовия прототип, за да демонстрираме докъде са границите на електрическата мобилност и до каква степен бихме могли да развием техниката без ограниченията, наложени от регламенти“, разкрива ръководителят на Volkswagen Motorsport Свен Смеетс. Капито добавя: „Батерия и управляващ модул, охлаждане и софтуер в бъдеще ще са компонентите, с които човек би могъл да си издейства предимство. А от цялата тази технология ще спечелят и серийните модели.“

Още по темата