Новини » Светът на Фолксваген » Технологии » Volkswagen подобри системата за изключване на цилиндрите в мотора бестселър 1.5 TSI

Volkswagen подобри системата за изключване на цилиндрите в мотора бестселър 1.5 TSI

1907
2022

Volkswagen представи 1.5 TSI Еvo2, обновената версия на своя бестселър сред бензиновите агрегати. Благодарение на серия от подобрения сега машината консумира по-малко гориво и генерира по-ниски емисии на въглероден диоксид. „В портфолиото от двигатели на Volkswagen 1.5 ТSI играе много значима роля, тъй като задвижва множество модели – от T-Cross до Passat Variant“, казва Томас Улбрих, ръководител на отдела Технически разработки в компанията. „Особено внимание заслужават най-новата версия на системата за изключване на цилиндрите ACTplus, изместените по-близо до мотора модули за пречистване на отработените газове и модерният горивен процес TSI Evo.

При машината с означение EA 211 evo2 инженерите са поставили 3-пътния катализатор и филтъра за твърди частици на по-малко разстояние от двигателя, което прави процесите по намаляване на емисиите по-ефективни. Освен това техническото решение позволява употребата на по-малко благородни метали, както и изпълнение на бъдещите по-строги екологични норми.

Съществена роля за намаляване на разхода играе усъвършенстваната система ACTplus. Благодарение на оптимизирано управление на процесите за включване/изключване на цилиндрите, сега агрегатът работи по-равномерно. Турбото с променлива геометрия продължава да бъде един от най-важните високотехнологични компоненти на 1.5 ТSI. Впръскването на гориво се извършва при налягане до 350 бара, гилзите на цилиндрите с плазмено покритие намаляват триенето, а буталата с отляти канали за охлаждане позволяват още по-сериозна оптимизация на горивния процес. Той е комбинация от цикъла на Милър (с по-ранно затваряне на всмукателните клапани при висока степен на сгъстяване) и турбина с променлива геометрия.

Първоначалното еволюцията на 4-цилиндровия мотор ще бъде предлагана само във вариант със 110 кВт (150 к.с.), но на по-късен етап ще бъдат пуснати и други версии. Първите модели с новия агрегат ще бъдат T-Roc и T-Roc Cabriolet, като до края на годината той ще бъде лансиран и в още Volkswagen-и. Семейството двигатели EA 211 e на пазара още от 2012 г., като всяка година гигантът от Волфсбург произвежда по около 1 млн. бройки от тях в 11 завода на 3 континента.

Още по темата