2020
Volkswagen подготви T6.1 за по-строгата норма вредни емисии Euro 6 AP. Благодарение на сериозни модификации по 2.0 Biturbo TDI EA288Nutz Volkswagen обещава намаляване до 50% на азотните оксиди по цикъла RDE. По данни на производителя двигателят е станал с около 0,5 литра на 100 км по-икономичен. AUTO BILD разкрива какво по него е променено.
Нова система за пречистване на емисиите при T6.1
За да може любимият Volkswagen Bus и в бъдеще да се движи по пътищата, по данни на производителя от Волфсбург са били необходими голям брой промени. Основният акцент е поставен върху системата за пречистване на отработените газове. Сега тя е разположена по-близо до двигателя, което би трябвало да доведе до по-бързо стартиране пречистването на азотни оксиди заради топлината от двигателя. Втори SCR-катализатор е разположен в пода на автомобила и гарантира, че един от двата катализатора винаги ще работи оптимално в съответния температурен диапазон. Благодарение на Twin Dosing, т.е. впръскването на AdBlue в две различни точки в изпускателната система, намаляването на NOx трябва да бъде много по-ефективно. Освен това AdBlue резервоарът е увеличен до 27 литра.

Нова горивна система за повече мощност
В допълнение към системата за третиране на отработените газове, двигателят получава и нов турбокомпресор, нова система за рециркулация на отработените газове и нова система за впръскване на горивото, работеща под налягане 2500 бара.
Това помага на агрегата да постигне нова максимална мощност от 204 к.с., трите по-слаби модификации ще продължат да разчитат на 90, 110 и 150 к.с. По данни на Volkswagen динамичните показатели ще останат същите. Ревизираният двигател ще бъде приложен първо в пътническата версия на T6.1 със 150 к.с., товарните модификации и другите нива на мощност ще се появят на по-късен етап.