Volkswagen вярва в бъдещето на двигателя с вътрешно горене


14
апр.
2020

Без значение дали става дума за Volkswagen ID.3, ID.4 или ID.Space Vizzion – електрификацията на най-продаваната германска марка автомобили върви на пълни обороти. Не само Volkswagen обаче е под напрежение – след казуса около дизелите и заплахата от глоби заради емисиите на въглероден диоксид все повече компании се насочват към електрическата мобилност. Най-големият автомобилен производител в света обаче далеч не е готов да зачеркне бензиновия двигател. Това поне разкрива техническият директор на Volkswagen Матиас Рабе в интервю пред сп. Autocar.

„Двигателите с вътрешно горене ще имат по-дългосрочно бъдеще, отколкото много хора днес предричат“, прогнозира мениджърът. Причината била в по-широкото разпространение на синтетични горива, наречени още E-Fuels. Това решение било търсено преди всичко за големите транспортни средства, където използването на големи и тежки батерии било проблем, смята Рабе. „Да вземем за пример въздухоплавателната индустрия. При самолетите т.нар. E-Fuel e много търсено, тъй като няма да друг начин те да прелетят над Атлантическия океан.“

E-Fuel е неутрално по отношение на CO2, но с много енергоемко производство.

При изгарянето на E-Fuels, наречени икономически и „базирано на ток гориво“, за конвенционалните автомобилни двигатели биха били необходими съвсем леки технически промени. При производство първоначално с регенеративна енергия чрез електролиза се разделят кислород (О2) и водород (Н2). След това водородът се обогатява с въглероден диоксид (СО2), който се отделя като отпадъчен продукт при индустриални процеси или бива извличан от въздуха.

Предимството при синтетични дизел, бензин или газ: горивото е чисто и не влияе на климатичните промени. Големият недостатък е ниският КПД. Проблемът е, че количеството необходима за индустриалното производството енергия е прекалено голямо. Поне що се отнася до Германия, това е свързано с „буксуването“ при развитието на вятърната енергия.

Още през 2015 Audi произвеждаше E-Diesel, тук го наливат в А8.

Въпреки че и федералното правителство със своята „Национална стратегия за водорода“ стимулира развитието на енергийния носител, ролята му като спасител на ДВГ остава под въпрос. Поне при Volkswagen и дъщерните му компании. Водородът и други синтетични горива „поне в рамките на следващите десет години“ не били алтернатива за задвижването на автомобили, казва шефът на концерна Херберт Дийс пред Handelsblatt, когато пред 120 високопоставени мениджъри на компанията споделя, че тя се отказва от по-нататъшното развитие на метановите модели.

Още по темата