2022
Марката Volkswagen засили икономическата ефективност на Групата устойчиво през първото тримесечие на 2022 г. През първите три месеца Оперативната печалба преди специални позиции се увеличи до 513 милиона евро (1-во тримесечие на 2021 г.: 490 милиона евро). Приходите от продажби достигнаха малко под 15 милиарда евро (1 тримесечие на 2021 г.: 17,6 милиарда евро) благодарение на оптимизирания модел и ценовата политика, докато броят на доставките в същия период възлиза на около един милион автомобилa (Q1 2021: 1,36 милиона) заради войната в Украйна, глобалния недостиг на полупроводници и последните коронавирус-мерки в Китай. За разлика от това, оперативната възвръщаемост от продажбите преди специални позиции се повиши до 3,4 процента (1-во тримесечие на 2021 г.: 2,8 процента).
„Ние допълнително подобрихме икономическата си ефективност в тази трудна среда. Това само подчертава, че Volkswagen е избрал правилния път за постигане на дълготраен подобряване на неговата конкурентоспособност и рентабилност със стратегията ACCELERATE. Ето защо положихме много солидна основа за ускорената трансформация към мобилност с нулеви въглеродни емисии и напълно свързана мобилност“, каза изпълнителният директор на Volkswagen Ралф Брандщатер.
Постоянен фокус върху ефективността на разходите – прогнозите за 2023 г. са потвърдени Volkswagen продължава да работи усилено за подобряване на ефективността на разходите си – например за по-нататъшно намаляване на постоянни и режийни разходи – с цел укрепване на конкурентоспособността в дългосрочен план.
„В момента сме изправени пред различни предизвикателства като геополитическата несигурност, покачване на цените на суровините и енергията и ефектите от пандемията в Китай. Работим за противодействие на тези рискове с нашите мерки за намаляване на разходите и чрез подобряване на качеството на нашите оперативни резултати в конкретни области. Въпреки това, ние се придържаме към нашата цел за оперативна възвръщаемост от продажбите от 6 процента през 2023 г.“, каза финансовият директор на Volkswagen Александър Зайц. Тази прогноза зависи от това как войната в Украйна се развива и по-специално върху нейното въздействие върху световната икономика и по този начин върху бизнес дейностите на марката Volkswagen. Търсенето от страна на клиентите остава високо както на модели с двигатели с вътрешно горене, така и на електрически модели.
По-нататъшно рязко нарастване на единичните продажби на изцяло електрически модели 53 400 изцяло електрически автомобили (BEV) бяха доставени през първите три месеца (+74 процента). Напълно електрическият ID.4 имаше ключова роля в това. Повече половината от доставените електрически автомобили са ID.4, от които 30 300 броя са предадени на клиенти. Сега Volkswagen напредва с разширяването на производствения капацитет за своя най-продаван електрически автомобил. На 20 май 2022 г. заводът в Емден ще започне серийно производство на ID.4, като това ще създаде допълнителен капацитет за успешния модел. През втората половината от годината ID.4 също ще слезе от производствената линия в Чатануга в Съединените щати. Моделите на цялото ID. семейство продължават да се радват на активно търсене, с над 120 000 клиентски поръчки,
Изоставането на поръчките във всички модели достигна исторически връх от повече от 670 000 автомобила само в Европа. Поради това Групата работи усилено за запазване сроковете за доставка на клиентите възможно най-ниски и обработва възможно най-бързо голямото изоставане на поръчките.