2023
В гамата на Suzuki Vitara имаше съществен пропуск досега– и това беше липсата на автоматик. Ето защо много клиенти „заобикаляха“ иначе перфектния за града SUV. Сега обаче Suzuki поправи грешката си и вече предлага Vitara с роботизирана 6-степенна трансмисия. И преди в главата ви да изскочи асоциация за онова противно усещане, свързано с „лага“ при смяна на предавките, бързаме да ви успокоим: скоростната кутия е интегрирана в система „пълен хибрид“ и благодарение на електрическото подпомагане превключва неочаквано фино за подобен тип агрегат. Всъщност единствената ни по-сериозна критика е, че след изпреварвания на магистрала трансмисията държеше прекалено дълго на предпоследната пета предавка след вече „равна“ газ – което беше предпоставка за сериозен шум в купето.

Благодарение на тандема от електродвигател и 1,5-литров атмосферен агрегат в града успяхме да свалим разхода до 5,7 л в режим Eco. А в извънградски цикъл с около 40% шофиране по магистрала постигнахме около 7.
Дори в базовото си оборудване GL Vitara разполага с богат набор от асистиращи системи – за автоматично спиране, за разпознаване на пътни знаци, за предупреждение при смяна на лентата, за предупреждение при криволичене, адаптивен круиз контрол и др. Единствено не ни допадна прекалено „изнервената“ реакция на автомобила при разпознаване на препятствие – т.е. активирането на предупреждението в прекалено ранна фаза. Леко остарелият като концепция кокпит всъщност ни хареса – липсата на тъчпадове и тъчслайдери за най-често използваните функции наистина гарантира добра ергономия, а големите бутони могат да се натискат лесно дори и с ръкавици.

Като пълен хибрид Vitara струва минимум 57 990 лв. – но само с предно задвижване. Ако държите на 4х4, което превръща компактния SUV в идеален зимен автомобил, ще трябва да отделите минимум 61 990.

Извод
Като пълен хибрид Vitara е по-приятна за шофиране в града, но по-важното е, че отново може да разчита на своето 4х4 – което е едно от най-големите предимства на модела.
ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Двигател 4-цил., отпред напречно плюс електромотор • Работен обем 1462 см³ • Мощност ДВГ 75 кВт (102 к.с.) при 6000 об/мин, електромотор – 33 к.с. • Системна мощност 116 к.с. • Максимален въртящ момент ДВГ 138 Нм при 4400 об/мин, електромотор – 60 Нм • Задвижване 6-степ. автом., задвижване на четирите колела • Д/ш/в 4175/1775/1610 мм Тегло: 1315 кг 0-100 км/ч 13,5 сек
Макс. скорост 180 км/ч Среден разход 5,7 л/100 км (A95) СО2 130 г/км Цена от 61 990 лв.
