Vision X: Skoda залага на 4х4 без кардан?

С Vision X Skoda ни разкрива малко от третия си SUV – Polar. АUTO BILD успя да се докосне до кросоувъра!


6
мар.
2018

Третият SUV на Skoda скоро ще се появи на бял свят: с концепцията Vision X, подготвена за изложението в Женева (8-18 март), Skoda ни дава възможност да погледнем към кросоувъра Polar. Размерите на прототипа вероятно ще бъдат идентични с тези на серийната версия. С дължината си от 4,25 м бъдещият Polar ще се намеси в класа на малките SUV-ове. За сравнение, Seat Arona, който също използва платформата MQB A0, е с 10 см по-къс от Vision X. Увеличението ще се усети преди всичко при мястото в интериора, което ще „спечели“ и от широчината (1,87 м) и междуосието (2,65 м) – това си е направо в калибъра на компактния клас.

Ако трябва да бъдем честни, стъкленият покрив и осветената структура на кокпита не изглеждат много реалистично, но без тези „шоудобавки“ концептът няма да бъде достатъчно атрактивен. Иначе автомобилът е много просторен. Седалките са шикозни – обаче няма шанс да ги видим при серийната версия, особено отделните задни вместо целия традиционен „диван“. Да не говорим за дроновете и двата eлектрически бордa – всичко това е направено, за да привлича публиката в Женева.

По-сериозно гледаме на структурата на арматурното табло. Дизайнът със свободно стоящия монитор (12,3 инча) разкрива как Polar би могъл да изглежда отвътре. Новата архитектура не само ще дава модерна нотка на колата, но и ще я отличава от Karoq и Kodiaq. Дигиталните уреди също са кандидати за поточната линия – макар и само когато клиентите са готови да доплатят за тях. Нека пак се върнем на багажника: без дроновете и „скейтовете“, очакваме в него да се открива обем над 400 л (при Arona са точно 400).

За задвижването се грижи 1,5-литров турбомотор на метан, постигащ максимална мощност 130 к.с. и максимален въртящ момент 250 Нм – предавани на предната ос. Метановите бутилки са разположени под задните седалки и над задната ос. Допълнителна енергия осигурява задвижван с ремък стартер-генератор, свързан с двигателя на вътрешно горене и акумулатор с капацитет 1,5 кВтч. Този акумулатор отдава запазената енергия на електродвигател с мощност 21 кВт, задвижващ задната ос – която се включва при „по-стремглаво“ ускорение или се грижи за цялостното задвижване при ниска скорост (до 2 км колата може да изминава изцяло на ток). Технически погледнато, това е 4х4-система без механична връзка между предна и задна ос. Тази система трябва да бъде съвместима с всички MQB-модели в портфолиото на Skoda (Karoq, Octavia, Kodiaq, Superb) и в бъдеще може да замени конвенционалните 4х4. Данните на електрицифираната задна ос са наистина впечатляващи – посредством планетарна трансмисия електродвигателят изпраща 1000 Нм към задните колела. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,3 секунди, а максималната скорост достига 200 км/ч.

Polar ще използва същата база като Seat Arona и VW Т-Cross (Polo SUV). От дизайна на студията разбираме, че Polar ще заложи на лайфстайл и индивидуалност. Към това насочват светлозеленият цвят (FlexGreen) на каросерията, контрастният черен покрив и 20-цоловите джанти. Skoda Polar ще бъде позиционирана под Karoq и същевременно ще „затвори“ нишата към още по-малката Fabia, която получи фейслифт за Женева.

При старта на продажбите през 2019 Polar, подобно на Aronа, ще дебютира с два бензинови двигателя с 3 цилиндъра (95 к.с., 5-степенна ръчна трансмисия и със 115 к.с., 6-степ. ръчна или DSG). Дизели (1,6 с 95 и 115 „коня“) ще има на по-късен етап, както и бензинов агрегат с 4 цилиндъра и 150 к.с. От Skoda ще пуснат и 1.0 TSI с метанова уредба. Вероятно и представеният посредством студията хибрид с метанова уредба ще стигне до серийното производство.

Още по темата

Card image cap
Subaru представи прототип на 7-местен SUV

18
ное.
2016

Моделът е ориентиран към американския пазар

Card image cap
Фейслифт за Kuga

20
февр.
2016

След четири години компактният SUV на Ford Kuga ще получи голямо обновление. Новият модел ще бъде показан на автосалона в Женева.

Card image cap
Passat GT Concept

21
ное.
2016

Card image cap

В последния брой:

Архив >