AUTO BILD България / Vision Mercedes-Maybach Ultimative Luxury: SUV или лимузина?

Vision Mercedes-Maybach Ultimative Luxury: SUV или лимузина?


24
апр.
2018

SUV-Coupé? Това беше вчера. На изложението в Пекин (25-29 април 2018) Mercedes-Maybach ще представи за първи път пред широката публика кросоувър, смесица от луксозна лимузина и SUV! Изцяло електрическият Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury трябва да затвърди лидерските позиции на германския бранд при дворците на колелата. Машината е изцяло нова и е разработена специално за китайския пазар – тъй като там особено добре се продават както седаните, така и SUV-oвете.

„Могъщата“ предница с хромирана радиаторна решетка веднага разкрива, че прототипът е Maybach. Тъмночервената боя не е избрана случайно – тя е „открадната“ от представения през 2016 концептуален Vision Mercedes-Maybach 6, за който нампомнят и тесните фарове с по три модула. Едва в профил ни прави впечатление триобемната каросерия – заради нея дългият 5,26 м Mercedes-Maybach изглежда повече като „лимузина на кокили“, отколкото като SUV. Огромните 24-цолови многолъчеви джанти са хромирани, както и веждите на калниците и рамките на прозорците – типично за Maybach. Дръжките на вратите в стил Tesla излизат електрически. Задницата „цитира“ предницата с тройните светлини и разполага с хромиран дифузьор. Основният акцент в задната част е разделеното задно стъкло, което сякаш излъчва малко ретро чар. Едва от птичи поглед разбирате, че хромираната лайстна започва от капака на двигателя, преминава през покрива и стига до багажника – същия дизайнерски трик видяхме и при студията Vision Mercedes-Maybach 6.

Интериорът на концептуалния Maybach е изпълнен изключително луксозно – все пак SUV-ът е проектиран с идеята собственикът да се вози в него, а не да го шофира. Отзад има отделни седалки с богати възможности за настройка. Широката централна конзола разделя задните седалки и осигурява място за каничка и чаши за чай – типично по азиатски. Иначе в интериора доминират бяла кожа, тъмно „Magic Wood“ и много акценти в меден цвят. В кокпита връзката с актуалните модели на Mercedes се разпознава веднага по т.нар. Widescreen-кокпит с два 12,3-инчови дисплея. Приятни детайли са леко скосеният волан и дюзите на вентилацията, направени в точно същия стил като радиаторната решетка. По отношение на свързаността концептуалният Ultimate Luxury използва всичко, което вече познаваме от актуалните Mercedes и Touch-концепцията при тях. Тук откриваме и Energizing-функцията от S-клас и най-новото гласово управление.

4 електромотора генерират 750 к.с.

Задвижването издават сините EQ-акценти в интериора. Бързо ни става ясно, че този автомобил ще бъде с изцяло електрическо задвижване. 5,26-метровата SUV-лимузина разполага с четири сихнронни електродвигателя, генериращи сумарно 550 кВт/750 к.с. Батерията с капацитет 80 кВтч е разположена в пода и може да бъде зареждана както индуктивно, така и с кабел. Функцията за бързо зареждане гарантира 100 км пробег при едва 5 минути време за зареждане. След пълен заряд колата ще бъде в състояние да измине 500 км. Не е сигурно дали студията от Пекин е предвестник на Mercedes-Maybach GLS – оформлението на задницата ни кара по-скоро да мислим, че става въпрос за модел само за азиатските пазари.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >