Vision iV: тази Škoda няма да остане само визия!


20
сеп.
2019

„DON’T TOUCH!“, ми казва от задната седалка Станислав – при това аз исках само да си сложа предпазния колан. Намираме се в подземен паркинг на летището в Прага и аз малко се притесних от тази реплика. Škoda Vision iV, с която ще направим няколко кръгчета, е не само един много скъп, изработен ръчно единичен екземпляр. Той е и пионерът на изцяло ново поколение автомобили за Škoda. Базиран на новата MEB платформа, моделът на шеф-дизайнера Оливер Щефани е израз на онзи известен прагматизъм на Škoda с максимално оползотворяване на пространството и малко украса, като този път е комбиниран с нова динамика и страст.

ПЪРВИ ВПЕЧАТЛЕНИЯ

Изчистен, непреходен дизайн без излишна украса. Добър пробег, полезна практичност, сравнително добра цена. Серийната версия обаче ще бъде без екстравагантностите на студията.

Типична студия: атрактивни седалки, срещуположно отварящи се врати и стъклен покрив

Резултатът е дълъг 4,67 метра кросоувър, който предлага място като в Kodiaq, но изглежда значително по-органичен и динамичен. Като класическа студия Vision iV залага все пак на доста ефектни екстри като срещуположно отварящи се врати, атрактивни седалки, лога на марката върху джантите. По-късно в серийната версия ще има обикновени врати и седалки, като клиентите ще трябва да се откажат и от камерите, заместващи страничните огледала. Затова пък дизайнът е уточнен до голяма степен. Ще има истинска радиаторна решетка. Изписаното име на марката върху задницата ни е познато от Scala.

Името на марката върху волана е израз на новите ценности. На редактора Малте Бютнер му харесва

Екстравагантните екстри не са за сметка на функционалността – доказва го погледът в багажника, който побира впечатляващите 550 литра. Батериите са разположени в пода на автомобила и това е спестило място. От Škoda са намерили прагматично решение и по отношение на джантите. Докато студията е с масивните 22-цолови, версията за пътя ще бъде с 20-, максимум 21-цолови. Интересен детайл са големите тасове на колелата, които с по-добрата си аеродинамика осигуряват икономия при движение на дълги разстояния. Задвижването също е ясно: 306 к.с. от двата електромотора, по един на всяка ос, което автоматично означава двойно задвижване. Ускорението от 5,9 секунди до 100 км/ч и максималната скорост от 180 км/ч ще проверим някой друг път – без Станислав зад гърба ми. Както и пробега от 500 км по WLTP. Не е зле – все пак на станция за бързо зареждане за 30 минути можем да заредим батерията на 80 процента. Възможно е да се появи и по-слаба версия с предно задвижване.

a Голяма поставка на средната конзола може при необходимост да зарежда безжично два смартфона

Новата екологична Škoda ще бъде представена следващата пролет, веднага ще може да се поръчва, но не е ясно кога автомобилите ще стигнат до клиентите – вероятно през втората половина на 2020 г. Цените ще бъдат на едно ниво с тези на Kodiaq Diesel – тоест от 70 000 лв. С това успехът на новата електрическа Škoda ще бъде гарантиран – още повече че тя е традиционно практична. В края на теста паркираме Vision iV с лекота – Станислав най-после се усмихва.

ИЗВОД

Нито малък и спартански, нито супершикозен и прекалено скъп – с Vision iV Škoda ни показва как трябва да изглежда масовият електромобил. Още повече че цената от 70 000 лв. е разумна.

Още по темата

Card image cap
Ford освежава Mustang

9
май
2017

Фейслифтът на Ford Mustang идва с леко променен дизайн, обновени двигатели и за първи път с дигитален кокпит

Card image cap
Mercedes-Benz Vito получи спортна версия

2
февр.
2018

Vito Sport Line е oборудвано със спортно окачване, атрактивни лепенки и 18-цолови джанти

Card image cap
Първи тийзъри на VW T-Roc

1
авг.
2017

Моделът ще използва същата техника като Аudi Q2 и ще бъде позициониран между Polo и Tiguan

Card image cap
Дефектни гарнитури на цилиндровата глава при Focus RS

2
февр.
2018

Много Focus RS освен гориво изгарят и антифриз – заради проблемна гарнитура на цилиндровата глава. Сега дефектните автомобили ще бъдат ремонтирани безплатно

Card image cap

В последния брой:

Архив >