Vision iV: тази Škoda няма да остане само визия!


20
сеп.
2019

„DON’T TOUCH!“, ми казва от задната седалка Станислав – при това аз исках само да си сложа предпазния колан. Намираме се в подземен паркинг на летището в Прага и аз малко се притесних от тази реплика. Škoda Vision iV, с която ще направим няколко кръгчета, е не само един много скъп, изработен ръчно единичен екземпляр. Той е и пионерът на изцяло ново поколение автомобили за Škoda. Базиран на новата MEB платформа, моделът на шеф-дизайнера Оливер Щефани е израз на онзи известен прагматизъм на Škoda с максимално оползотворяване на пространството и малко украса, като този път е комбиниран с нова динамика и страст.

ПЪРВИ ВПЕЧАТЛЕНИЯ

Изчистен, непреходен дизайн без излишна украса. Добър пробег, полезна практичност, сравнително добра цена. Серийната версия обаче ще бъде без екстравагантностите на студията.

Типична студия: атрактивни седалки, срещуположно отварящи се врати и стъклен покрив

Резултатът е дълъг 4,67 метра кросоувър, който предлага място като в Kodiaq, но изглежда значително по-органичен и динамичен. Като класическа студия Vision iV залага все пак на доста ефектни екстри като срещуположно отварящи се врати, атрактивни седалки, лога на марката върху джантите. По-късно в серийната версия ще има обикновени врати и седалки, като клиентите ще трябва да се откажат и от камерите, заместващи страничните огледала. Затова пък дизайнът е уточнен до голяма степен. Ще има истинска радиаторна решетка. Изписаното име на марката върху задницата ни е познато от Scala.

Името на марката върху волана е израз на новите ценности. На редактора Малте Бютнер му харесва

Екстравагантните екстри не са за сметка на функционалността – доказва го погледът в багажника, който побира впечатляващите 550 литра. Батериите са разположени в пода на автомобила и това е спестило място. От Škoda са намерили прагматично решение и по отношение на джантите. Докато студията е с масивните 22-цолови, версията за пътя ще бъде с 20-, максимум 21-цолови. Интересен детайл са големите тасове на колелата, които с по-добрата си аеродинамика осигуряват икономия при движение на дълги разстояния. Задвижването също е ясно: 306 к.с. от двата електромотора, по един на всяка ос, което автоматично означава двойно задвижване. Ускорението от 5,9 секунди до 100 км/ч и максималната скорост от 180 км/ч ще проверим някой друг път – без Станислав зад гърба ми. Както и пробега от 500 км по WLTP. Не е зле – все пак на станция за бързо зареждане за 30 минути можем да заредим батерията на 80 процента. Възможно е да се появи и по-слаба версия с предно задвижване.

a Голяма поставка на средната конзола може при необходимост да зарежда безжично два смартфона

Новата екологична Škoda ще бъде представена следващата пролет, веднага ще може да се поръчва, но не е ясно кога автомобилите ще стигнат до клиентите – вероятно през втората половина на 2020 г. Цените ще бъдат на едно ниво с тези на Kodiaq Diesel – тоест от 70 000 лв. С това успехът на новата електрическа Škoda ще бъде гарантиран – още повече че тя е традиционно практична. В края на теста паркираме Vision iV с лекота – Станислав най-после се усмихва.

ИЗВОД

Нито малък и спартански, нито супершикозен и прекалено скъп – с Vision iV Škoda ни показва как трябва да изглежда масовият електромобил. Още повече че цената от 70 000 лв. е разумна.

Още по темата

Card image cap
Жега на лед

15
февр.
2016

Суперспортните автомобили не ставали за зимата? Нищо подобно. Собственик на Lamborghini Diablo VT 6.0 доказва, че горещият „италианец“ доставя огнено удоволствие дори и в най-студения сезон

Card image cap
Барикейд в Трансформърс 5

18
юни
2016

Барикейд се завръща. Актьорът Джош Дъмел представи в Тwitter eдин от акцентите в новата част от поредицата “Трансформърс”

Card image cap

В последния брой:

Архив >