През 1948 г. Фери Порше реализира мечтата си за спортен автомобил: Заедно с екипа си създава Porsche 356 „№1“ Roadster. В знак на почит именно към 356, създадено преди 75 години, Porsche пренася монолитния дизайн в настоящето и демонстрира възможни въплъщения на философията
на дизайна в бъдеще: Ярък пример е последователното подобряване на светлинния подпис, едновременно прогресивен и визионерски в начина, по който сочи към бъдещето. Основната концепция отразява взаимодействието между традицията и иновациите: Как би изглеждала мечтата на Фери Порше за спортен автомобил днес?
„С Porsche Vision 357 създадохме много специален подарък за рождения ден (бел.ред. 75-ия). Той подчертава значението на гените в нашия дизайн, базиран на 356“, казва Михаел Мауер, вицепрезидент на Style Porsche. „Концепцията е опит за съгласувано съчетаване на минало, настояще и бъдеще. Пропорциите напомнят на историческия модел, докато детайлите визуализират поглед към бъдещето.“ Създадено върху платформата на 718 Cayman GT4 RS с 368 кВт
(500 к.с.), Porsche Vision 357 представлява изключителен спортен автомобил.

Дизайнът е основен компонент в легендата за Porsche още от самото начало. Визионерските проучвания и концептуалните автомобили формират основата за разпознаваем и иновативен дизайн. „Творческият подход в мисълта за бъдещето е една от основните отговорности на Style Porsche. Концептуалните изследвания са набор от идеи, от който черпи дизайнът на утрешния ден“,
казва Мауер. „Ние сме постоянно на концептуално пътешествие в бъдещето на мобилността.“
Скрити фарове и детайли, препратка към света на моторспорта
И фаровете, и задните светлини са скрити под „перфорирани“ зони на ламарината на каросерията, а третият стоп е интегриран в решетката отзад (също препратка към първообраза). Предното стъкло е извито около А-колоната и образува цял модул със страничните стъкла, а 20-цоловите магнезиеви джанти са комбинирани с карбонови Aerodiscs.

Юбилейното лого „75“, което откриваме върху вратите и предната част на прототипа, наподобява стартов номер. Друг детайл от моторните спортове са разрезите в долната част на каросерията зад колелата, които подобряват отвеждането на въздуха от калниците. Капакът, който на практика обгръща цялата предница, е фиксиран с осигурителни ключалки за бързо сваляне.
Задвижващият агрегат е 4-литров боксер с шест цилиндъра. По данни на Porsche високооборотният двигател е проектиран за работа с eFuels, така че действителните му показатели могат да се различават oт обявените първоначално. Титаниева изпускателна система осигурява подобаващ звук.