AUTO BILD България / Vesta SW: прави ли Lada крачка напред?

Vesta SW: прави ли Lada крачка напред?


27
авг.
2018

На Световното първенство по футбол тази година руснаците ни изненадаха. Всички очакваха на терена купа „саможиви“ играчи, а какво се оказа – солидна техника и прекрасен синхрон. Както и във футбола, и при покупката на автомобил простите неща имат решаващо значение. Във времената на „свръхнивото“ на електроника и на съмнителния прогрес Lada лансира комби, което осигурява всичко необходимо, за да бъдете мобилни – нито повече, нито по-малко.

Така новата Vesta SW веднага успява да премине през визуалния TÜV. Английският дизайнер Стив Матин, който е автор формите на много модели на Mercedes и Volvo, сега създава приятни линии, съчетани с висока полезност. Вратите се отварят много широко, капакът на багажника – дори твърде високо. В кокпита също цари приятен ред. Не е чудно, че отвътре няма какво толкова да се види: само аналогови уреди, автоматичен климатик и обикновено радио с дисплей, чиято резолюция е като от миналото хилядолетие. И все пак – внимание, ново време – можете да свържете към колата мобилния си телефон. Всичко напомня на стар Golf – не ви се налага да настройвате нито навигация, нито програми за шофиране, но всъщност липсата на хилядите неща за „ръчкане“ ще ви подейства успокояващо. В интерес на истината, по-голяма повърхност за седене на седалките и тапицерия, отблъскваща потта, щяха да ни се харесат повече. Щедрото пространство на задната седалка и в багажника би допаднало на семейства, а солидната изработка – на онези, които познават добре смрадливата пластмаса на Lada от миналото.

Руснаците са направили крачка напред в това отношение – също както и при комфорта на возене. От Lada са се погрижили също да шумоизолират автомобила толкова добре, че дори и при скорост 130 км/ч можеш да водиш разговор по телефона, като от другата страна на линията няма да си мислят, че са се свързали с някоя космическа станция. Стига единствено двигателят да „мърка“ на пета предавка. Задвижващият агрегат е типичен атмосферен мотор от старата школа: в долния оборотен диапазон е доста „спънат“, след 3000 об/мин демонстрира що-годе скромна мощност, а от 5000 нагоре вие недоволно. Тестовият разход от 7,9 л на 100 км не говори за добър потенциал за пестене на гориво, а към момента филтър за твърди частици не се предлага. Lada ще го лансира чак през октомври. Има ли смисъл да хулим Vesta SW заради недиректното й кормилно управление и стегнатото окачване? Не, тъй като „руснакът“ няма за цел да глези пътниците и водача си, а да бъде просто „честен“ автомобил за всекидневието с добро оборудване. В нашия тестови автомобил за 23 900 лв. разполагаме с климатик, подгряване на седалките, парктроник и дори с автоматични фарове и чистачки, а гаранцията от 3 години или 100 000 км ви дава относителна сигурност по отношение на надеждността.

Комбито е най-добрата покупката от семейството на Vesta. Скучният седан струва с около 2000 лева по-малко, а модификацията SW Cross, която се прави на SUV, излиза с около 2000 лв. повече. Въпреки всичко Lada не прави впечатление с особено добри цени – моделите на Dacia са не само по-евтини, но и са оборудвани с турбодвигатели и с по-модерна електроника. Lada го раздава по-просто.

Технически данни Lada
Модел Vesta SW 1.6 l 16V
Moтор 4-цил.
Разположение на двигателя отпред напр.
Клапани/разпределителни валове 4 на цил./2
Задвижване на разпределителните валове ангренажен ремък
Работен обем 1596 cм³
кВт (к.с.) при об/мин 78 (106)/5800
Нм при об/мин 148/4200
Макс. скорост 180 км/ч
Трансмисия 5-степ. ръчна
Задвижване предно
Спирачки предни/задни дискови/барабанни
Гуми на тестовия автомобил 195/55 R 16 H XL
Модел гуми Matador Hectorra 3
Размер на гумите 6,5 x 16″
Емисии CO2 157 г/км
Разход* 9,4/5,5/6,9 л
Тестов разход
Спортен разход** 10,2 л/100 км
Тестов разход*** 7,9 л/100 км
Екоразход**** 6,7 л/100 км
Обем на резервоара 55 л/А95 Н
Филтър за твърди частици
Хладилен агент R1234yf
Шум при преминаване 70 dB(A)
Прикачен товар със/без спирачки 900/600 кг
Обем на багажника 480-825 л
Дължина/широчина/височина 4410/1764-2045/1508 мм
Цена на тестовия автомобил 23 900 лв.
* на 100 км (данни на производителя); ** 54 км магистрала, от които 20 на пълна газ; *** Среден по 155 км тестово трасе на AUTO BILD; **** 101 км градско и извънградско с „галене” на газта
Измерени стойности Lada
Ускорение
0–50 км/ч 3,6 сек
0–100 км/ч 12,4 сек
0–130 км/ч 20,7 сек
Еластичност
60–100 км/ч (4./5. пред.) 14,3/20,9 сек
80–120 км/ч (5. пред.) 22,8 сек
Тегло/полезен товар 1246/484 кг
Разпределение на теглото пр./з. ос 58/42 %
Диаметър на завой ляво/дясно 10,7/10,5 м
Спирачен път
от 100 км/ч студени 39,3 м
от 100 км/ч топли 39,5 м
Шум в купето
при 50 км/ч 61 dB(A)
при 100 км/ч 67 dB(A)
при 130 км/ч 72 dB(A)
Teстов разход – CO2 7,9 л – 187 г/км
Пробег 690 км

Извод

Lada може да не разполага с най-модерната техника, но има всичко необходимо за спокойното придвижване. Vesta е видимо по-добра от старите руски автомобили – дори с оглед на факта, че задвижването и електрониката са на нивото преди 10 години. Vesta е по своему проста и симпатична.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >