2017
Германските специалисти по тунинг на Mercedes от Väth се заемат с AMG C 63. Нова програма за силови подобрения по 4-литровия Biturbo V8 „изстисква” от агрегата 700 к.с. и 900 Нм. Проектът е означен като „V63RS Export“ – защото в Германия колата не би се справила с изискванията на TÜV след допълнителните модификации и е предназначена за други държави. За значителното „напомпване” със 190 к.с. и 200 Нм (спрямо серийния С 63 S) от Väth са поставили нови турбокомпресори, маслен радиатор и нов Downpipe. Към „пакета” с цена над 30 000 лева спада и пренастройването на електрониката на двигателя.
Динамични постижения като на суперспортен автомобил
Резултатът е видим веднага: ако данните, изнесени от тунинг студиото, са верни, Väth C 63 T-модел „отмята” 0-100 за 3,3 сек – с 0,8 сек по-бързо от заводската модификация, а максималната скорост достига 340 км/ч. С тези характеристики комбито спокойно може да се закача с модели на Ferrari, Lamborghini или McLaren.
За да подчертае още повече и без това силния „глас” на Mercedes-AMG C 63, Väth поставя нова ауспухова система с клапи на стойност 8200 лева. Тунинг компанията разполага и с различни варианти за спирачната система – най-евтиният включва стоманени тръбопроводи, спортни накладски и специална спирачна течност – на стойност 2120 лв.!
Работено е и по окачването на AMG C 63. Колоувърите на Väth „свалят” „звездата” с 20 до 40 мм и са съвместими със системата AMG Ride Control. За по-атрактивна визия и по-ефективна аеродинамика Väth монтира преден спойлер и дифузьор от карбон – и двете са в пакет на стойност 4700 лв. От Väth предлагат и по-ниски „тунинг степени” – китовете V63S (520 к.с., 4700 лв.) и V63RS (580 к.с., 5600 лв.).