Vario Signature 1200: S-клас на кемперите за 2 млн. лева


30
дек.
2017

ОК, трябваше да го предположа. Но все пак съм абсолютно изненадан, когато виждам фино свития на руло пожарникарски маркуч във „водната централа“ на Vario Signature 1200. „В случай, че няма възможност да паркирате директно до мястото за източване“, обяснява Хайко Хюлсман, инженер във Variomobil. Помислили са за всичко – това минава през главата ми, когато отварям друг страничен капак и откривам 8-киловатов генератор. Хюлсман „запалва“ 3-цилиндровия агрегат, който кънти глухо – няма проблем да продължим разговора си на същите децибели. Където и да погледнем екстериора, откриваме фино изпипани детайли. Да видим как е вътре!

Тук избирате между две програми: звездното небе отгоре или телевизионната – отпред. Отляво и отдясно има големи прозорци

Само за 10 сек т.нар. Slideout увеличава вътрешното пространство с половин метър

Кухнята разполага с голям работен плот, индукционни котлони и 199-литров комбиниран хладилник-фризер

Това е частично интегрираният кемпер сред лайнерите – един нежен великан. Неговото сдържано външно оформление, комбиниращо бял и черен цвят, изглежда като напълно заводско. Отстрани и отзад дизайнът е досущ като при серийния Mercedes Actross 2553. Въпреки своите впечатляващи размери машината не изглежда толкова масивна като някои напълно интегрирани лайнери.

За да достигнете до кабината, ще трябва да изкачите пет стъпала. Като награда получавате прекрасен обзор.

 

На долния етаж откривате ценен спътник – пералня Miele. До нея е разположена отоплителната инсталация.

 

Но дали в този колос има нещо, което ще ви липсва? Е, няма сауна. „Естествено, че можем да сложим“, казва Хайко Хюлсман, „зависи само от желанията на клиента!“ Чрез ръчна изработка всеки Signaturе се превръща в уникат. Този на снимките е с мебелировка от бял сатен и американски орех, естествена кожа, програмируемо амбиентно осветление, еспресо автомат, три LED-телевизора (от които два – излизащи), три климатика, Staron-повърхности в кухнята и банята, отопляем двоен под, външен душ и хидравлични опори. Списъкът с екстри далеч не свършва дотук, но истинският чар на Signature се крие не в изобилието, а в отличната изработка, невероятно качествените материали (дори дървените жалюзи са адаптирани спрямо мебелировката) и най-вече – в атмосферата за живот, която предлага.

Благодарение на големия душ…

…фините детайли…

…и керамичната тоалетна се чувствате не като в кемпер, а като в скъп хотел.

Четири дисплея прожектират картините на шест камери

Но как се кара този колос на лукса? Учудващо е колко маневрен е той. Високата позиция върху седалката с въздушно окачване осигурява прекрасен обзор върху случващото се на пътя. За всичко, което идва отзад, има типични „камионджийски“ огледала и шест камери, които предават образ към шест дисплея. В ориентирания към водача кокпит най-важните лостове се намират много много лесно. Поставям крак върху спирачката, натискам правилния бутон и „впрягам“ мощния „шестак“ на долния етаж. Завъртане на селектора за скоростите активира необходимата предавка, освобождавам паркинг спирачката – и потегляме! Благодарение на завиващата си задна ос Signature значително намалява радиуса си на завой, а спирачките, работещи на сгъстен въздух, „захапват“ здраво. С всеки изминат метър сякаш Signature става все по-лесен за управление. Добре, че на борда има асистенти за аварийно спиране, за следене на лентата и за дистанцията – както и пасажери, които от центъра на втория ред могат да наблюдават случващото се на пътя през огромното предно стъкло.

Добре дошли в електроцентралата: комбинацията от зарядно устройство и инвертор с четири литиеви батерии и 1280 Ач.

В гаража освен за MINI-то има място и за велосипеди. Вратата се отваря с помощта на хидравлика.

Технически данни: Vario Signature 1200
Двигател 6-цил. редови, турбо 12 800 cм3
Макс. мощност 390 кВт (530 к.с.) при 1600 об/мин
Макс. въртящ момент 2500 Нм при 1100 об/мин
Макс. скорост 110 км/ч
Трансмисия/задвижване 12-степ. автоматизирана/задно
Резервоари 390 л дизел/60 л AdBlue
Д/Ш/В 12000/2550/3990 мм
Междуосие 5500 + 1350 (трета ос) мм
Гуми 385/55 R 22,5; 315/70 R 22,5
Teгло/пол. товар 19 070/6930 кг
Прикачен товар (със спирачки) 3500 кг
Материал стени/покрив/под фибростъкло
Дебелина стени/покрив/под 46/45/50 мм
Изолация стени/покрив/под 40/40/40 мм
Liegefläche Front L x B 2000 x 1500 мм
Площ на леглото отзад Д х Ш 2000 x 1800 мм
Обем на хладилника/фризера 199/68 л
Готварска печка индукционен плот с 2 котлона
Акумулатори на борда 4 x 320 Aч, литиеви
Резервоар свежа вода/отпадъчна/тоалетна 500/400/300 л
Отопление дизелово, 14 кВт
Цена от 1 542 500 лв.
Цена на тестовия автомобил 2 222 222 лв.

За любителите на кемпери Signature е повече от автомобил мечта. Той грабва сърцата с фината изработка, безбройните хитроумни решения и още много. Единствено, което не ни харесва е цената – над 2 милиона лева!

Още по темата

Card image cap
100 000 км с Hyundai Elantra: коравият „кореец“

11
февр.
2018

В продължилия над 100 000 километра тест Hyundai Elantra 1.6 GLS доказа, че човек може да разчита на семплата му, но надеждна техника.

Card image cap
Новият Ford GT: просто невероятен!

10
юли
2017

Отгоре пише EcoBoost, отдолу се крие V6 мотор – резултатът е Ford, който въодушевява колкото Ferrari

Card image cap
VW Golf GTI Clubsport S: с 310 “коня” на Нюрбургринг

14
юни
2016

По случай 40-ия юбилей на Golf GTI VW лансира на пазара GTI Clubsport S. Поредната специална версия? Да, и то каква!

Card image cap
Тествахме TT RS по трасето на Льо Ман!

21
юни
2016

Audi вдъхва нов живот на 5-цилиндровия турбомотор и в TT RS го „разпилва” до 400 к.с. AUTO BILD изпробва най-мощното ТТ!

Card image cap

В последния брой:

Архив >