Valeo AquaBlade: чистачката с вградени пръскалки

2007
2018

В класическата умивателна уредба за предното стъкло 2-3 дюзи изстрелват течност. Това техническо решение е доказало с годините, че е успешно, но се оказва неефективно за дизайна на новите автомобили поради няколко причини.

  1. При тях се монтират все по-големи предни стъкла – а при скорост 160 км/ч, напълно характерна за германските магистрали, конвенционалните пръскачки покриват едва 30% от повръхността на предното стъкло.
  2. Автомобилите стават по-бързи. Използването на обикновена умивателна уредба означава, че при скорост 90 км/ч водачът ще шофира 50-75 м в условия на намалена видимост.
  3. Камерите и сензорите на асистиращите системи обикновено са монтирани в горната част на стъклото – до която стандартните пръскачки обикновено не могат да стигнат, най-вече при висока скорост.

Решението на всички тези проблеми се крие в пръскалки, интегрирани в самите рамене на чистачките – като при Mercedes Sprinter или Peugeot 3008. Името на иновативната технология, разработена от Valeo, е АquaBlade. Германският институт Фраунхофер провежда изследване, което разкрива, че при автомобили, оборудвани с по-модерните чистачки, времето за реакция на водача е по-кратко с 0,315 сек. На практика, това означава по-къс с 4 м спирачен път при скорост 50 км/ч. При 130 км/ч спирачната дистанция е по-къса с цели 11 м – или с две автомобилни дължини! Топверсията на Valeo AquaBlade дори разполага с отоплителна система, която гарантира безпроблемно действие в студените зимни дни.

AquaBlade има и друго предимство – благодарение на по-прецизното разпръскване на течността върху стъклото може да бъде монтиран по-малък съд за течността. От своя страна, това гарантира повече място в двигателния отсек, както и по-ниска маса – а с това: и по-малко СО2-емисии. В момента системата се поставя на 10 модела като Tesla X, Mercedes S-клас, SL и GLE, Volvo XC60 и Alpine A110. През есента на 2018 Valeo AquaBlade ще бъдат достъпни и за следпродажден монтаж.

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин