2020
Volkswagen не загърбва дизела, а напротив. Новите TDI-мотори на концерна се славят с изключително ниски нива на азотните оксиди (NOx) и слизат доста под граничната стойност на Евро 6 от 80 мг/км. Един от първите модели на компанията, който се справя с филтрация на толкова добро ниво, е развиващият 421 конски сили Touareg V8 TDI. Големият SUV отделя едва между 10 и 20 мг/км NOx – и то при измерване по цикъла RDE (Real Driving Emissions), т.е. при реални условия на шофиране. Упоменатата стойност е постигната при тест на независимите специалисти на „Emissions Analytics“ от Великобритания. Изпитанията са правени както по равен терен, така и по пътища с изкачвания и спускания в различни части на Германия (Долна Саксония, Баден-Вюртемберг и Бавария).
В Долна Саксония, където е най-равно, Touareg-ът отделя средно по 10 мг/км азотни оксиди, в Бавария – 13 мг/км, а в Баден-Вюртемберг – 13 мг/км. Средната стойност от всички тестове е 14 мг/км. Тези превъзходни резултати са постигнати с многостепенна система за филтрация, много голям NOx-катализатор (с обем 2,3 л) и сложна система SCR (Selective Catalytic Reduction). SCR-катализаторът превръща NOx с помощта на AdBlue-течност. Подобни на всички модели Volkswagen, и Touareg V8 TDI разполага с филтър за твърди частици.
Благодарение на голям брой иновации и вътре в самия двигател V8 TDI битурбо работи изключително ефективно и икономично. Двата турбокомпресора действат в тандем едва при високи обороти. До средни се отваря само единият от двата изпускателни клапана към цилиндрите. Така първото турбо при ниски обороти получава цялата „порция“ отработени газове, което трябва да осигури пъргави реакции. Едва от 2200 об/мин разработената от Audi система Valvelift активира другите изпускателни клапани, с което и второто турбо се включва в играта. От 2700 оборота и в осемте „гърла“ на двигателя са отворени всички изпускателни клапани – и V8 работи като Biturbo. Техническото решение елиминира нуждата от електрически компресор, за който би била необходима 48-волтова електрическа мрежа.