V8: първото „благородно“ Audi

2705
2019

През 1988 Audi атакува луксозния клас с голямата лимузина V8. С осем цилиндъра, всеки с по четири клапана, и с 4х4-задвижване Фердинанд Пийх иска да смачка конкуренцията. За целта Audi-то е изцяло поцинковано, с „благородна“ изработка и щедро оборудване. В DTM компанията от Инголщат печели бурни овации, след като Валтер Рьорл и Ханс-Йоахим Щук оставят опонентите зад гърба си. Това обаче е само едната страна на медала.

„Напудрен“ среден клас?

Критиците по онова време определят голямото Audi само за „напудрен“ модел от средния клас. Погледнато отвън, V8 се различава съвсем малко от обичаното Аudi 100, освен това предлаганото място и интериорният дизайн не са нещо много повече от машината в средния клас – въпреки кожата и дървените елементи. В действителност обаче Audi V8 има и други слабости. В комбинация с 4-степенния автоматик 3,6-литровият мотор с 250 к.с. прави впечатление на неочаквано тромав. Комфортът на возене също не е на очакваното за класа ниво. На всичкото отгоре, V8 излиза с 10 000 марки по-скъп от сравнима S-класа, въпреки че е хем по-тежък, хем по-малък.

Феновете и любителите на олдтаймери могат да се радват на всичко това. За поддръжката на луксозен автомобил при всички положения ще ви трябва „тлъста“ сметка. Обаче Audi V8 е с ниска покупна цена – според Classic Data екземпляр в задоволителното за всекидневието състояние 3 излиза около 10 000 лева. Изключително примамлива е предлаганата от 1992 г. версия с работен обем 4,2 л, 280 к.с. и ръчна скоростна кутия. С тях голямото Audi може да се движи наистина динамично – дори по планински пътища с много завои, а quattro-системата осигурява безопасност при всякакви атмосферни условия.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин