V8: достойното задвижване за новия S-клас (ТЕСТ)


29
дек.
2020

Downsizing-ът стига и до най-високите класове: изцяло новият Mercedes S-клас в момента може да бъде поръчан само с 6-цилиндрови двигатели. От моделната палитра отпадна V12-версията – тя ще бъде предлагана единствено за „благородната“ модификация Maybach. За да отговори на имиджовите претенции на много клиентите, Mercedes ще предлага S 580 с осем цилиндъра от средата на 2021 година. AUTO BILD вече изпробва новата топмодификация!

Biturbo V8 е най-доброто задвижване

По отношение на динамиката при шофиране, S-клас се представя на ниво едва като 580 4matic. Преди всичко прекрасно впечатление прави системата за завиване на четирите колела, която намалява радиуса на завой при дългата база с до два метра. Усещането при управление е също толкова приятно, колкото и цялостната настройка на шасито с фино въздушно окачване. По отношение на напречната динамика по-тежкият V8 не се откроява негативно. При рязко подаване на газ става напълно ясно защо клиентите на V8 не искат да преминат към шестцилиндров агрегат. Като изключим малка „пролука“ в диапазона на ниските обороти, разгръщането на мощността е отлично. Когато двигателят е под голямо натоварване, се забелязва, че той трябва да се задоволи само с четири литра работен обем. Но агрегатът работи нежно и се характеризира с мощна тяга, както се очаква в тази лига. Що се отнася до комфорта при пътуване, S-класата с V8 и две турбини е най-доброто решение.

Комфортът на возене при S 580 е величествен. Единствено трябва да свикнете с големия централен екран.

Звукът обаче трябваше да бъде малко по-агресивен. По-добрата акустика вероятно е запазена за версията AMG, която с хибридната си система ще генерира над 700 к.с. Като стана дума за „коне“: от Daimler все още не предоставят данни за тях, както и за другите характеристики. В GLS 580 двигателят M-176 развива 489 к.с. и максимален въртящ момент от 700 Нм. При по-ниски обороти 48-волтовата електрическа система със стартер-генератор осигурява още 22 к.с. и 250 Нм. Mercedes може да „напомпа“ S 580 до около 500 конски сили, което би трябвало да гарантират спринтове 0-100 за около 4,5 секунди.

По отношение и на имиджа, и на тягата V8-агрегатът е недостижим.

Ниво 3 автономно шофиране от края на 2021 година

Комфортът в интериора е впечатляващ. Прекрасните кожени седалки със своите 19 мотора и десет масажни програми поставят нови мащаби в луксозния сегмент. Същото се отнася и за аудиосистемата Burmeister с нейните 31 високоговорителя и 8 exciter-a. Първо трябва да свикнете с огромния централен екран. Невинаги можете да се запознаете от първия досег с безбройните функции на MBUX. Самото графично изобразяване обаче е страхотно, а дисплеите са по-прецизни и по-качествени от когато и да било. Както при обновената Е-класа, и тук воланът е получил тъчконтрол, благодарение на който по-лесно преминавате през менютата. Човек би oчаквал малко повече от автономната асистираща система в помощ на водача. Трето ниво за автономно шофиране в задръствания ще бъде достъпно чак от края на 2021 година. То обаче ще бъде налично единствено за Германия и ще работи само при скорост до 60 км/ч. В средносрочен план системата трябва да функционира и с до 100 км/ч, както и в други страни. Лансирането на пазара за S 580 4Matic е насрочено за юли 2021 г. Цените ще стартират от около 260 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >