V6 и пружини вместо ресори за новия Ford F-150 Raptor


8
февр.
2021

Ford представи „злия“ брат на актуалния F-150. Във версията си Raptor пикапът не само изглежда по-агресивно, но и получава изцяло ново задно окачване и преработен двигател. За съжаление, от Ford все още не разкриват каква ще бъде мощността на новата модификация. Ясно е единствено, че за задвижването ще се грижи 3,5-литровият V6 с два турбокомпресора. В предшественика той генерираше 456 к.с. и 691 Нм, вероятно и при новия модел характеристиките ще бъдат близки до тези. 10-степенна автоматична трансмисия се грижи за превключването, а нова ауспухова система с клапи – за достатъчно добър звук.

Raptor R с V8

Но ще има и по-мощна версия. Тя ще се казва Raptor R и ще дебютира през 2022 година. Говорител на Ford публикува в Twitter нещо, което би трябвало да зарадва много фенове: пикапът ще получи V8 двигател. Все още няма точна информация за задвижващия агрегат, но вероятно той ще бъде изцяло нов и с работен обем от 6,8 литра.

Ново задно окачване

Най-съществената новост е задното окачване. Вместо листови ресори, F-150 Raptor вече разполага с 5-раменно задно окачване и пружини. В комбинация с подобрения софтуер за управление на двигателя, то ще осигурява по-висок въртящ момент на задната ос. Предвидени са и електронно регулируеми амортисьори. По данни на Ford техните сензори ще работят толкова бързо, че пикапът ще реагира веднага щом водачът забележи, че настилката се е променила.

С по-висок въртящ момент, подаван към задните колела, пикапът ще може да ускорява по-бързо от спряло положение.

37-цолови гуми

Raptor за първи път ще бъде предлаган и с 37-цолови гуми. Монтирани на 17“ джанти, те осигуряват ъгъл на атака почти 33 градуса отпред и около 25 градуса отзад и ъгъл на рампата над 24 градуса. По отношение на визията най-силно впечатление прави новата радиаторна решетка, която сега се простира по цялата ширина на предната част. И предната броня също е променена, сега тя е проектирана да изглежда много по-агресивно и има стабилна защита отдолу.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА УПОТРЕБЯВАНИ FORD F-150

Интериорът е подобен на този при обикновения F-150, но разбира се – с някои спортни детайли. Воланът на Raptor има маркер на 12 часа и планки за превключване на предавките, предлагат се опционално спортни седалки Recaro, някои оранжеви акценти и, в зависимост от вашия вкус, алуминиеви или карбонови декорации. Разбира се, спортната версия разполага и с най-новата инфотейнмънт система SYNC4, с графика специално за Raptor и показания в цифровия скоростомер.

И дигиталният кокпит, и централният екран са с размер 12 инча.

Без официалните дилърства в Европа

Raptor ще бъде в американските представителства на Ford от лятото на 2021 година. На Стария континент F-150 ще влиза само през независими автокъщи. Едва следващото поколение Ranger – на същата база като бъдещия VW Amarok, официално ще бъде продавано от дилърите на Ford (в момента продаваният на европейския пазар Raptor е на базата на Ranger).

Още по темата