Новини » V12 и над 700 к.с.: първият SUV Ferrari е с рециклирани материали в кокпита!

V12 и над 700 к.с.: първият SUV Ferrari е с рециклирани материали в кокпита!

1409
2022

SUV oт Ferrari?! Как ли би го приел Енцо, основателят на компанията? Дали не се обръща в гроба? От друга страна: ако една марка може да направи разумен суперспортен SUV, тя е със седалище в Маранело. Представяме ви Ferrari Purosangue!

Purosangue в буквален превод означава „чиста кръв“ – това име подхожда идеално на Ferrari-то „на кокили“. То е скулптура, „напомпан“ бицепс на колела. Отпред доминират тесни дневни светлини, чиято горна част е вдъхновена от дизайна на Roma. Под тях са разположени oсновните фарове, които са сравнително дискретни.

Нова графика на четирите светлини, фин спойлер, но силно изразен дифузьор разкрасяват задната част.

Purosangue е 812 на кокили

Големите въздухозаборници загатват какво се крие под предния капак – брутален атмосферен 12-цилиндров двигател. Само Ferrari може да си позволи такъв агрегат в наши дни! 724 к.с., 3,3 секунди до 100 км/ч и малко над десет – до 200. Максималната скорост е 312 км/ч. Тази машина на практика е 812 на кокили – с много предимства: четири места, прилично пространство за багаж, лесно влизане.

Единственото, което успяхме да изкопчим по отношение на цената от говорителя на Ferrari Алесандро Вакари, беше лаконичното „It’s a V12 Ferrari…“. 812 Superfast струва малко под 600 000 лева, така че вероятно Purosangue ще бъде по-скъпо, все пак има задвижване на четирите колела.

6,5-литров атмосферен V12 двигател и 8-степенна трансмисия с два съединителя

Системата за задвижване на четирите колела е еволюция на тази от GTC4Lusso, комбинирана със софтуера от SF90 Stradale и четирите завиващи колела на 812 Competitione. Към всичко това се присъединява FAST – Ferrari Active Suspension Technology (технология за активно окачване).

Естествено, високият „италианец“ разполага и със система за защита от преобръщане. Осмото поколение Side Slip Angle Control поддържа автомобила стабилен и предлага контрол в зависимост от уменията и вкуса на пилота. Purosangue разполага с 22-инчови колела на предната ос и с 23-инчови – на задната.

Междуосие над три метра, дълъг преден капак и гуми с размер 22 инча отпред и 23 инча отзад. Този SUV е изключителен.

Почти перфектното разпределение на теглото – 49:51 между предния и задния мост, също допринася за максимално добра управляемост. Дори с оглед на факта, че Purosangue тежи 2173 килограма, въпреки че покривът е направен изцяло от въглеродни нишки. Шасито е с около пет процента по-леко от това на GTC4Lusso – но разчита на по-висока с около 30 процента устойчивост на усукване.

Най-същественият акцент обаче „дреме“ зад предната ос: това е 6,5-литровият V12 с ъгъл 65 градуса между двата реда цилиндри и сух картер. Червената зона започва при 8250 оборота в минута, а 2000 оборота по-рано вече може да разчитате на максималния въртящ момент от 716 Нм. 8-степенният автоматик с два съединителя е с разположение тип Transaxle – т.е. над задната ос, и превключва на следващата предавка само за 200 милисекунди.

В интериора преобладават рециклираните материали

В напълно обновения кокпит предавките се превключват с помощта на неподвижни лостчета на кормилната колона, а пътникът отпред получава цялата информация, която желае, на 10,2-инчов дисплей – като инфотейнмънт системата поддържа Apple CarPlay и Android Auto. А използваните в в интериора материали са предимно рециклирани!

Акцент за пътниците: задните врати се отварят напълно електрически една срещу друга и се затварят отвътре с натискане на бутон.

Достъпът до двете отделни задни седалки става по впечатляващ начин – през напълно електрически врати с панти отзад. Багажникът побира 473 литра – и дори предлага възможност за гъвкава конфигурация. Облегалките на задните седалки могат да се сгъват с електрическо управление – когато ги види, дори Енцо би възкликнал – „molto bene“.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин