Vоlkswagen придава свежа визия в Outdoor-стил на иначе много практичния и „земен“ Caddy. Моделът получава и познатата система 4Motion за задвижване на четирите колела, както и икономичния, но същевременно достатъчно потентен 2-литров дизел със 122 к.с. И накрая е готово Caddy 2.0 TDI 4Motion PanAmericana.














Отпред, отзад, отстрани, както и в интериора многобройни надписи загатват за приключенската природа на интелигентния модел с всестранни таланти. Броните със зърнеста структура и защита отдолу в двата края (допълнителната защита за двигателя и трансмисията струва 590 лева допълнително), черни пластмасови планки на праговете и калниците, релси на покрива в сребрист цвят и 17-цолови алуминиеви джанти допълват атрактивния външен вид.
Визията на това Caddy е много привлекателна
Отвътре PanAmericana разполага с нова тапицерия на седалките, наречена Pinestripe, както и с елементи от по-високите нива на оборудване, например кожен волан и кожена ръкохватка на скоростния лост, както и с алуминиеви педали и алуминиева опора за крака на водача. Всичко това изглежда разкошно, но не е евтино. Нашият тестови автомобил беше оборудван с 2-литров TDI (122 к.с.) и задвижване на четирите колела. Алтернативата е 1,5 TSI (114 к.с.) и предно задвижване.

С 4х4 е доста скъп
Оборудването PanAmericana се предлага само в комбинация с късо междуосие, а системата 4Motion може да бъде комбинирана единствено с шестстепенна ръчна скоростна кутия. В тази конфигурация Caddy излиза минимум 69 705 лева! За под 6000 лева отгоре ще получите Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG със 150 к.с. (75 503 лева).
Технически данни на Volkswagen Caddy 2.0 TDI PanAmericana
Двигател тип/цилиндри | 4-цил., турбодизел |
Разположение | отпред напречно |
Клапани/разпределителни валове | 4 на цил./2 |
Задвижване разпр. валове | ремък |
Работен обем | 1968 куб.см |
кВт (к.с.) при об/мин | 90 (122)/2750 |
Нм при об/мин | 320/1600 |
Макс. скорост | 185 км/ч |
Трансмисия | 6-степ. ръчна |
Задвижване | двойно |
Спирачки предни/задни | дискови/дискови |
Гуми на тестовия автомобил | 215/55 R 17 H XL |
Гуми на тестовия автомобил | Continental EcoContact 6 |
Размер джанти | 6,5 х 17“ |
Емисии СО2 | 159 г/км |
Разход* | 6,0 л/100 км |
Обем на резервоара | 50 л |
Тип гориво | дизел |
SCR-кат./резервоар за AdBlue | C/15 л |
Шум при преминаване | 69 dB (A) |
Прикачен товар със/без спирачки | 1500/750 кг |
Допустимо натоварване на теглича | 75 кг |
Обем на багажника | 760-2556 л |
Д/Ш/В | 4500/1855-2100**/1833 мм |
Междуосие | 2755 мм |
Базова цена*** | 69 705 лв. |
*комбинирано по WLTP **широчина със страничните огледала ***към момента на тестване
Толкова на теория, сега е време PanAmericana да покаже какво може. И честно казано, в сравнение с „нормалното“ изпълнение на модела потребителят трудно ще усети в какво се крие по-високата добавена стойност. Техническата база остава същата (платформата MQB evo), 4х4-системата също е без промяна – с ламелен съединител и безстепенно разпределение на тягата между двете оси.
Ограничени офроуд способности
Мощността от 122 конски сили, която определено не се чувства в излишък, първо се „изсипва“ върху предните колела, едва при по-сериозна загуба на сцепление тя отива към задните. Всичко това се случва много бързо и неусетно за водача, но честно казано не е най-доброто решение за офроуд каране. Клиренсът от едва 14,5 см също не е достатъчен за шофиране по пресечен терен.

Нисък разход на гориво
Но поне докато сте на асфалта, 2.0 ТDI позволява да се придвижвате много приятно. „Баничарката“ ускорява от 0 до 100 км/ч само за 11 секунди и развива максимална скорост 185 км/ч – при разход само 6,8 л/100 км в реални условия. Благодарение на 320 Нм въртящ момент няма да се притеснявате да изпреварвате – но все пак не очаквайте от Caddy да бъде цар на динамиката.
Измерени стойности – VW Caddy 2.0 TDI PanAmericana
Ускорение
0-50 км/ч | 3,2 сек |
0-100 км/ч | 11,1 сек |
0-130 км/ч | 20,0 сек |
0-160 км/ч | 41,8 сек |
Еластичност
60-100 км/ч | 7,4/10,8 сек (4-та/5-та пред.) |
80-120 км/ч | 11,2/14,6 сек (5-та/6-та пред.) |
Собствено тегло/полезен товар | 1750/550 кг |
Разпределение на теглото пр./з. ос | 56/44% |
Диаметър на завой наляво/надясно | 11,3/11,5 м |
Височина на седене | 680 мм |
Спирачен път
от 100 км/ч студени спирачки | 34,4 м |
от 100 км/ч топли спирачки | 34,5 м |
Шум в купето
при 50 км/ч | 58 dB(A) |
при 100км/ч | 66 dB(A) |
при 130 км/ч | 71 dB(A) |
Разход
Икономично шофиране | 5,6 л/100 км |
Тестов разход – среден по 155-километровата тестова отсечка (отклонение от данните по WLTP) | 6,8 л/100 км (+13%) |
Спортно шофиране | 9,2 л/100 км |
CO2 (тестов разход) | 181 г/км |
Пробег (тестов разход) | 730 км |
Ненадминат в транспортните задачи
И все пак, моделът не е замислен като нисколетящ изтребител, а като ценен помощник и в най-предизвикателните транспортни задачи. Отзад Caddy разчита на „корав“ цял заден мост, но не с листови ресори, а на пружини. Благодарение на този тип конструкция „баничарката“ разполага с 550 кг полезен товар, но същевременно не вози като каруца. И въпреки това, малчуганите отзад може да помрънкват не само заради скуката при дълго пътуване, но и заради раздрусването. Задните седалки обаче могат да бъдат демонтирани – и тогава обемът на багажника се увеличава до 2556 л.
Извод
Цялата PanAmericana украса прави Caddy по-атрактивно, но не подобрява способностите му. За сметка на това, тази линия на оборудване значително вдига цената на модела. Ето защо препоръчваме да изберете базовия вариант на модела – и за него се предлага 4х4, но автомобилът ще ви излезе с 10 000 лева по-евтин.