US BOY С ИТАЛИАНСКИ ЧАР

Нов старт за компактния SUV Jeep Compass. Какво се крие зад внушителната визия?


14
февр.
2018

ВСE ОЩЕ ЗВУЧИ СТРАННО, НО Е ФАКТ: JEEP Е собственост на Fiat, на практика от 2009 година. Фините италианци и грубоватите американци, Новият и Старият свят, дали това ще завърши добре? Да, поне засега нещата вървят – показва го новият Jeep Compass. Това име Compass не ни ли е познато отнякъде? Да, правилно, от 2007 до 2009 и от 2011 до 2016 година от Jeep продаваха автомобил с такова име. Странно возило, което имаше по-скоро скромен успех в Европа. Най-пикантно- то в цялата работа е, че по този начин Jeep – като прадядото на високопроходимите автомобили – нямаше свой представител в бързо растящия сегмент на компактните SUV-ове. Но с новия Compass това ще се промени. Той има внушителен и впечатляващ дизайн. С типичната радиаторна решетка на Jeep, тесните фарове и масивната задна част той напомня, и то неслучайно, на успешния Grand Cherokee. Подходящо е и оборудването. Липс- ват грубите американски пластмаси, те са заменени с приятни материали, дружелюбни форми, всичко е оформено с вкус. Но предлагането на място е по-малко от обичайното в този клас, особено отзад. Седалките са прекалено къси и не предлагат особено добра странична опора. Техниката на Compass е на Fiat, по- конкретно е заимствана от Fiat 500X и Jeep Renegade. Тестваният от нас дизелов двигател с мощност 140 к.с. бе комбиниран с 9-степенна автоматична трансмисия. Тази комбинация обаче не е перфектна. Това не засяга 2-литровия дизел, той е напълно достатъчен, „тегли“ много мощно и реве приятно грубовато. И мощността му остава уверено висока до около 140 км/ч. Но автоматичната трансмисия понякога придърпва и ся- каш се обърква коя от 9-те предавки да избере. Като цяло в Jeep са настроили Compass по-скоро комфортно, той се движи спокойно и не обича агресивното шофиране. Кормилното управле- ние реагира доста директно, но не е достатъчно информативно. Compass с дизел със 140 к.с., двойно задвижване и автоматична трансмисия в изпълнение Limited струва 68 000 лв., оборудването е богато и включва алуминиеви джанти, автоматична климатична инсталация и 7-инчов тъчскрийн. Сходен Hyundai Tucson с дизелов двигател с мощност 136 к.с. струва oколо 63 000 лв., а VW Tiguan Comfortline (150 к.с.) – също толкова. Така че цената е съвсем приемлива.

 

ИЗВОД

Compass изглежда много добре, оборудван е с вкус, и преди всичко има чар. А почитателите на марката едва ли ще се смутят от  относително малките размери и неособено добре настроената автоматична трансмисия.

Внушителна задна част, лош обзор, особено назад и настрани. Висок товарен ръб (81 см)

Красив кокпит, аналогови уреди. Волан с много бутони

Характерно: издигаща се странична линия, ръбести и изпъкнали арки на калниците. 19-цоловите джанти са опционални

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >