2024
Не само Skoda Octavia, но и нейният „събрат“ от концерна Volkswagen – Seat Leon, след фейслифта си „отписва“ 3-цилиндровия базов двигател. В бъдещата си най-евтина модификация испанският модел ще разчита на мотор със 115 к.с./220 Нм от 1,5-литров 4-цилиндров мотор, той ще е и единственият с 6-степенна механична трансмисия. В комбинация със 7-степенна DSG-трансмисия бензиновата машина става част от 48-волтова система тип „мек хибрид“, при която Leon ще разчита на 150 к.с. Изминаващите много километри сигурно ще предпочетат дизеловата версия (2 л) със 150 или 115 к.с.
Гамата на моторизациите включва и Plug-in-хибрида с 204 к.с., при който отново ДВГ е въпросният 1,5-литров бензинов мотор (преди – 1,4). С 19,7-киловатчаса батерията получава двойно по-голям капацитет, съответно е увеличен и пробегът: около 100 километра по WLTP (досега: 63). Зареждането става с до 50 кВт, благодарение на което испанците обещават по-бързо пълнене на батерията.

След фейслифта клиентите ще могат да поръчат Leon или като хечбек с пет, или като комби (Sportstourer). И докато промените отвън са доста скромни, отвътре испанският Golf е доста освежен. Основният акцент в интериора е по-големият дисплей на инфотейнмънт системата. Серийно той ще бъде с размер минимум 10,4 инча (досега: 8,25 инча). Срещу доплащане клиентите ще могат да поръчат 12,9-инчов. Производството на фейслифт версията трябва да започне още през този месец.
По отношение на екстериорния дизайн няма сериозни промени – единствено фаровете могат да бъдат поръчани във версия Matrix LED. Съгласно последните модни тенденции в бранша, отзад Leon разполага с атрактивна светлинна ивица по цялата широчина на каросерията, както и с „пробягващи“ мигачи. В базовата версия обаче светлините ще бъдат свързани само със светлоотразителна ивица.