AUTO BILD България / Union Jack стопове за обновеното MINI

Union Jack стопове за обновеното MINI

След фейслифта „модерната класика“ получава леки визуални промени и „наваксва“ сериозно при двигателите и трансмисиите


10
ян.
2018

След четири години версиите с три и с пет врати на MINI, както и кабриолетът получават фейслифт – и след него моделът изобщо не изглежда като мъник. Най-важният акцент са задните LED-светлини с дизайн в стил Union Jack, които изглеждат много добре и пасват идеално на малкия „британец“. Този дизайнерски трик беше представен за първи път през 2014 с прототипа MINI Superleggera Vision. На студията обаче светлините все още бяха монтирани хоризонтално. Четири години по-късно те намират пътя към серийното производство с вертикален монтаж, но като екстра, която може да бъде поръчана единствено в комбинация с LED-фарове. Функцията на дневни светлини и мигач едновременно се поема от пръстен на фара. Паралелно с пазарния старт през пролетта на 2018 марката стартира и програмата за индивидуализации Mini Yours Customised, с която собствениците на MINI-та ще могат да избират различни декоративни компоненти. За момента данни за цените няма – но се очаква те да останат без промяна.

В интериора феновете на марката веднага ще забележат логото й в т.нар. Flat Design. То е поставено не само върху освежения 3-лъчев волан, но и върху централния уред и ключа. Позицията на седене е добра както преди, а материалите са с топкачество. Малки детайли като превключвателя за режимите на шофиране, който вече е разположен до бутона за стартиране, или дигиталното показание за горивото до скоростомера ще бъдат разпознати само от най-големите познавачи (всъщност те бяха поставяни и на „късните“ екземпляри от 2017). „Един етаж надолу“ е селекторът за автоматичната трансмисия, напомнящ робот. Този детайл всъщност „насочва“ към новите комбинации двигател-скоростна кутя. След фейслифта британците залагат на два съединителя. Сега селекторът изглежда по-елегантен. Декоративната лайстна от страната на пътника до водача може да бъде индивидуализирана в рамките на програмата Mini Yours Customised и да получи индиректно осветление. Това е само малък детайл, който обаче ще радва голяма част от клиентите на MINI – които не спират да търсят повече индивидуалност.

Предлаганите като опция адаптивни LED фарове автоматично адаптират светлината си към ситуацията на пътя.

Задвижването: по-висока радост от шофирането и ефективност, по-ниско тегло

Детайлната модернизация на двигателите, които се предлагат за новото MINI 3 врати, новото MINI 5 врати и новото MINI Cabrio, се отразява положително най-вече на радостта от шофирането. Освен това тя води до понижаване на разхода на гориво и СО2 емисиите с до 5 %, както и до оптимизиране на всички емисии, което ще позволи и съвместимостта и с бъдещите, особено строги норми за вредни емисии. Модернизацията включва както базовия двигател, така и технологията MINI TwinPower Turbo, електрониката на двигателя, подаването на масло, подаването на свеж въздух, на охладителните и изпускателните система. Капаците на двигателите вече са изработени от карбонов композит (CFRP) и поради това са по-леки. За направата им се използват рециклирани материали от остатъци от въглеродни нишки, отпаднали при производството на BMW i автомобилите.

Трицилиндровите бензинови двигатели на MINI One First и на MINI One вече извличат мощността си от работен обем от 1,5 литра. Това е свързано с повишаване на максималния въртящ момент с по 10 до вече 160 респективно 190 Нм. Всички бензинови двигатели вече се оборудват с директно впръскване на бензина с увеличено от 200 до 350 бара максимално налягане на впръскването и лопатки на турбокомпресора от особено топлоустойчив материал. Директното впръскване Common-Rail на дизеловите двигатели осигурява още по-прецизно подаване на горивото в горивните камери. За тази цел максималното налягане на впръскването при 3-цилиндровите задвижвания на MINI One D и на MINI Cooper D е увеличено до 2200, а при 4-цилиндровия двигател на MINI Cooper SD до 2500 бара. Освен това най-мощният от трите дизелови двигателя вече е оборудван с двустепенно каскадно свръхпълнене с турбокомпресор.

Като алтернатива на серийната шестстепенна механична скоростна кутия за моделите MINI One, MINI Cooper, MINI Cooper S и MINI Cooper D като опция ще се предлага седемстепенна скоростна кутия Steptronic с два съединителя. Новият вариант на трансмисията се отличава с особено бързи превключвания и позволява екстремно спортни ускорения без прекъсване на подаването на мощност. Управлението се извършва с помощта на оформен по нов начин електронен селектор. За MINI Cooper S се предлага и 7-степенна скоростна кутия Steptronic Sport с два съединителя, която включва лостчета за превключване на волана за спонтанни намеси в избора на предавка.

MINI Cooper SD серийно се оборудва с осемстепенна трансмисия Steptronic. С уникалната в сегмента на малките автомобили кутия мощността може да бъде подадена към предните колела особено спортно и хармонично. Осемстепенната трансмисия Steptronic също се управлява с електронен селектор, като опция се предлага осемстепенна трансмисия Steptronic Sport с лостчета за превключване. Всички трансмисии Steptronic, предлагани за новото MINI 3 врати, новото MINI 5 врати и новото MINI Cabrio, позволяват ползването на функцията за безмоторно движение в режимите MID и GREEN, както и на новото поколение на автоматичната функция Старт/ Стоп. Нейното управление може да взима под внимание и данни от навигацията и предната камера. При съответното оборудване на автомобила по този начин се разпознават ситуации, при които няма смисъл от изключване на двигателя: например при кратък престой преди завиване или навлизане в кръгово движение или когато движещите се отпред автомобили вече потеглят отново. За стандартните версии с 3 и 5 врати клиентите могат да избират измежду седем моторизации (75-192 к.с.), а за кабриолета – общо 5 (102-192 к.с.).

Още по темата

Card image cap
И комбито на Logan се прави на SUV

24
февр.
2017

Logan MCV Stepway ще бъде при дилърите на марката още тази година

Card image cap
Новият Fiat 124 Spider

4
февр.
2016

Нека коленичим пред този Fiat!

Card image cap
Български екипаж с INFINITI Q50S води в рали ECOnova

24
мар.
2017

Тандемът Елвис Георгиев и Елена Георгиева без конкуренция в първия ден

Card image cap

В последния брой:

Архив >