Unimog 4023 Bimobil EX432: кемпер за околосветско пътешествие за 1 млн. лева


17
сеп.
2019

Да, той всява респект – защото е огромен. Най-впечатляващ е, когато стоите пред него – заради височината си от 3,60 м. При това тази височина няма да ви притеснява при шофиране – също както и дължината от 7 метра. Но широчината… 2,50 плюс огледалата – прави близо 3 метра! Което не е приятно, особено по отсечките на магистралата в ремонт – защото точно там има опасност да „обършете“ мантинелата. Моля ви… бъдете малко по-търпеливи и не ми давайте зор с вашите „пробягващи“ мигачи. Широчината ме изнервя преди всичко по тесни извънградски пътища. Когато насреща идват по-големи камиони, предпочитам да спра и да отбия встрани – тъй като кормилното управление не дава добра обратна връзка за случващото се между големите офроуд колела и почвата под тях; то позволява единствено определяне на посоката.

Не, това превозно средство определено не е подходящо за пътищата на Горна Бавария – въпреки че се произвежда именно тук, където е седалището на Bimobil – производител на надстройки за кемпери с 50-годишна история. Компанията се разраства към края на 70-те, когато започва да предлага сваляеми системи за пикапи и бордови камиони – а днес основните й приходи идват от фиксирани жилищни каросерии. Комбинирани най-често с 4х4-машини – достойни не просто за разходки извън пътя, а понякога и за брутални офроуд изпитания. За най-коравите машини за експедиции изборът на база обиковено пада върху легендарния Unimog – и то не в модификацията като комунален автомобил, а в изпълнението за екстремен офроуд.

Шофирането на Unimog по пресечен терен е невероятно преживяване. Препятствия, които болшинството модерни SUV-ове не биха преодоляли и насън и при истинските „офроудъри“ разделят мъжете от момчетата, с високия Benz се чувстват като „спящи полицаи“. Обратно – участъците, които иначе никога не ви биха притеснили, сега се превръщат в проблем – заради теглото и размерите. Така например Unimog не може да се промушва между дърветата, a пасажи, с които ще се справите и без подаване на газ, сега изискват подаване на много газ и сцеплението при блокажа на двете оси. На Benz-а му липсва мощност – от една страна, 231 к.с. и 900 Нм далеч не са особено много, когато се изправят срещу тегло от близо 10 тона; а от друга – разгръщането на мощността изисква време за свикване. Огромният 4-цилиндров мотор (6-цилиндровият предшественик беше принесен в жертва на нормата Евро 6) има съвсем малък полезен оборотен диапазон – и затова ще ви се налага да превключвате доста често. Превключването обаче изисква време – особено когато роботизираната трансмисия в автоматичен режим често прекъсва предаването на мощност именно в момента, тя е необходима най-спешно. По-добре в такива ситуации е да изберете ръчен режим и да сменяте предавките с лоста при волана. При това можете да избирате сами дали контролът на съединителя да се извършва автоматично – или дали педалът на съединителя да бъде „разгънат“ и да го натискате сами.

Изключително добре замислена е жилищната каросерия. На едва 10 кв. м са разположени комфортно двойно легло и удобна гарнитура за четирима души – която благодарение на разгъваща се странична стена се превръща във веранда; има и напълно оборудвана вградена кухня, която може да се окаже по-функционална от тази в някои апартаменти, както и баня с душ, мивка и спестяваща отходна вода химическа тоалетна. Всичко е в типичния за Bimobil стил с естествено дърво – без излишен кич. Лукс? Не, тук има просто най-необходимото за 2- или 3-седмична ваканция; кемперът е мислен като подвижна всекидневна за няколко години – за хора, които продават жилището си и потеглят на околосветско пътешествие.

Технически данни: Unimog 4023 Bimobil EX432

Двигател            4-цил., турбодизелов (Eврo 6)

Работен обем   5123 куб.см

Макс. мощност/Въртящ момент             170 кВт (231 к.с.) / 900 Нм

Окачване            редукторни мостове, винтови пружини на четирите колела

Размер гуми      365/80 R R 24; система за контрол на налягането в гумите; до размер 455/70

Трансмисия       8-степ. автоматизирана, понижаващи предавки

Задвижване      задно, включващо се двойно

Дължина/широчина/височина               7000 / 2480 / 3600 мм

Тегло./ Допустимо натоварване/ Товар на покрива      7700 / 2100 / 200 кг

Вътрешни размери надстройка Д/Ш/В               4270 / 2300 / 2015 мм

Размери на леглото       Задно легло 2100 x 1430 мм, гарнитура 1920 x 930-1100 мм

Баня/WC            870 510 x 1000 мм; вана душ x 830 мм (стомана)

Резервоари свежа/отходна вода           300 / 190 л

Цена     ок. 980 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >