2022
Unimog е легенда от десетилетия. Unimog (името идва от Universal-Motor-Gerät) се произвежда от над 70 години. За цялата история на чудовището със задвижване на четирите колела, което се предлага в безкраен брой версии, не би стигнал и цял брой. Затова ще се ограничим само до следното: Unimog е проектиран през 1945 г., веднага след края на Втората световна война. Серийното му производство започва през 1949 г. и първият Unimog първоначално е замислен като селскостопанско превозно средство. Но Mercedes бързо открива възможността за широкия набор от приложения на модела – и така започва неудържимата история на успеха му!
Освен горите, строителните площадки и местата на въоръжени конфликти, градовете също са част от зоната на действие на Unimog. Например службите за почистване на пътища често използват Unimog с прикачен инвентар – като снегорин, или като средство за косене на тревите и храстите в банкета. А в някои отделни случаи моделът е предпочитан и от частни клиенти: най-известният пример е с Арнолд Шварценегер, който продава своя Unimog през 2014 г.

В момента „цивилна“ версия на Mercedes Unimog U500 се продава през аукционната платформа bringatrailer.com. Става въпрос за е един от общо 184 екземпляра, които Freightliner реализира на американския пазар в периода между 2002 и 2007 г.
Unimog само на 59 000 километра
Въпросният Unimog U500 в цвят арктическо бяло е произведен през 2006 г. и оттогава досега е изминал почти 59 000 километра. Моделът е Baumuster 405, който се предлага в голям брой версии с късо или дълго междуосие и с различни двигатели. В случая този U500 е самосвал, който изсипва назад, наляво и надясно.

6,4-литров редови шестцилиндров турбодизел
Под кабината работи 6,4-литров турбодизел (OM 906). Редовият шестцилиндров агрегат генерират 280 к.с. и над 1100 Нм. С монтираните в момента офроуд гуми 445/65 R 22,5, чието налягане се контролира посредством специална система, максималната скорост на Unimog е ограничена на 90 км/ч. С опционалния комплект колела чудовището ще може да достигне и 110 км/ч.
На много детайлните снимки Unimog прави впечатление на добре поддържан. Дори долната част на автомобила със задвижване на четирите колела изглежда така, сякаш камионът никога не е каран. Благодарение на носеща рама, редукторни мостове, оси, три блокиращи се диференциала, постоянно задвижване на четирите колела и огромни офроуд гуми нищо не може да спре Unimog извън пътя.

Добре оборудван Unimog
Явно този екземпляр е бил шофиран предимно по асфалтирани пътища. Освен каросерията, интериорът на триместния Unimog също прави много добро впечатление. Кокпитът е спартански за автомобил с цена над 200 000 лева, но за Unimog е направо луксозен. В допълнение към седалката за водача на въздух, на борда има също електрически стъклоповдигачи и дори климатик.
Според Carfax обаче Unimog-ът е претърпял лек удар отпред през 2012 г., след което се е наложило предният капак е бил пребоядисан. Нямаме данни какво се е случило с другия участник в инцидента след удара отзад…

Най-високата оферта е за над 200 000 лева
Автомобилът е обслужен само преди 800 километра, за да може новият собственик да го подкара веднага. Стига да има тлъста банкова сметка. Броени часове преди края на наддаването, най-високата оферта за машината е за 106 750 щатски долара. Много пари, но да не забравяме, че бившият Unimog U1300 SE 6.4 на Арнолд Шварценегер смени собственика си за над 400 000 лева – и то преди осем години!