Unimog: С лекота заменя пътя с релси


17
сеп.
2018

На започващия в Берлин водещ транспортен панаир MercedesBenz представи нови решения за работа върху конвенционален и релсов път

Най-новите модели на серията Unimog за работа едновременно на асфалтов и релсов път се представят за първи път на изложението Inno Trans, което се провежда от 18 до 21 септември в Берлин. Панаирът е водещ в областта на превозните средства, които се движат по релсов път. Добре познатият и в България модел Unimog се използва за маневриране на подвижен състав, поддръжка на релси и мрежи за елекрозахранване на влакове, трамваи и тролеи, както и при изграждането и поддръжката на шосета и релсов път. Сред клиентите му има железопътни компании, промишлени предприятия свързани с ж.п. мрежата, предприятия за градски транспорт, както и фирми за изграждане и поддръжка на железен път.

Unimog е марка с дългогодишни традиции. Благодарение на ограничената ширината на осите машината е изключително маневрена. Специалните приставки правят възможно лекото прехвърляне на автомобила от стандартен на релсов път – необходим е само относително равен, около петметров участък, за да може Unimog да се настани върху релсите, след което специален механизъм прехвърля въртящия момент от стандартните оси на колелата за движение по релса.

За тазгодишното издание на Inno Trans поделението Mercedes-Benz Special Trucksпредставя нов вид задвижване, комбинация от механичен преобразувател на въртящия момент и хидродинамично задвижване. По този начин един и същи Unimog може да тегли тежки както товари до 1000 тона и в същото време през зимата да влиза оптимално в ролята на снегорин. До сега клиентите трябваше да избират между един от двата варианта.

За пръв път в Берлин Mercedes-Benz показва универсален Unimog за конвенционален и релсов път, с приставка за рязане на растителност, чиито работен периметър може да бъде зададен и контролиран цифрово: изискване което имат повече железопътни администрации в света. С новият сертифициран софтуер машината вече може да започне работа и да орязва ефикасно избуялите клони и храсти по трасетата на Германските железници (Deutsche Bahn).

Универсалният Unimog за стандартен и релсов път ще бъде от полза и на дружествата за градски транспорт, защото може да изтегля закъсали от повреда трамваи, дори и при сложни условия, като например релсови трасета с изключително остри завои. Този вид машини са оборудвани с двойна кабина, в която място могат да намерят до седем служители. Предвидени и са и съответните връзки за прикачени мощни и високоефективни хидравлични инструменти.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >