2022
Съществуват много автомобилни легенди, но повечето от тях отдавна са покрити с праха на историята. Съвсем друго обаче е положението с високопроходимия компактен камион Мercedes-Benz Unimog.
Официалната премиера на Unimog e по време на изложението във Франкфурт през 1948 г., където са направени и първите 150 поръчки, а през лятото са завършени подготвителните работи за серийното производство, което стартира през август. През пролетта на 1949 г. започва доставката на първите камиони Unimog тип 70200, като поради голямото търсене се планира изработването на допълнителна серия от 500 aвтомобила. До есента на 1950 г. в Гьопинген се произвеждат 600 Unimog-а, след което започват преговори за преминаване на компанията към Daimler-Benz.

На 3 юни 1951 г. е осъществена първата доставка на Unimog Тип 2010, който вече се произвежда във фабриката на Daimler-Benz в Гагенау. Не след дълго той претърпява малко стилистично изменение – върху радиаторната решетка е поставена емблемата на Mercedes-Benz, като допълнение към вече съществуващия марков знак – волската глава. Известно време след като се премества в Гагенау обаче, Unimog продължава да се произвежда под обозначението U 2010, както в Гьопинген. Причината за това е, че маркетинговите експерти на Daimler-Benz все още имат известни резерви за предоставяне на звездата си като фирмен знак за това универсално превозно средство и изчакват развитието на пазара.
През май 1955 г. започва производството на най-популярния и продаван модел Unimog S с дълга база и модифициран бензинов мотор. През есента волската глава на предния капак е окончателно изместена от звездата на Mercedes-Benz.

През втората половина на 50-те години започва обогатяване на допълнителните опции, с които се предлага универсалният всъдеход. Така например през 1957 г. по желание Unimog вече може да се доставя с напълно синхронизиран предавателен механизъм.
Unimog прехвърля 50-хилядната производствена граница през 1961 г., а в средата на 60-те от конвейера в Гагенау слиза 100-хилядният камион. До началото на 80-те години е организирано непрекъснато обновяване и разширяване на производствената гама, която включва модели с различна мощност и най-разнообразно предназначение.
През 80-те години Unimog S (U-404) е заменен от новите леки и среднотежки производствени серии 407, 427 и 437. През 90-те години идва ред на нови супермодели от всички леки, среднотежки и тежки производствени серии, включително и тези от новото поколение U-300, U-400 и U-500.

На 2 август 2002 г. от конвейера в Гагенау слиза последният Unimog, а от 26 август същата година производството на легендарния камион е продължено от новия завод във Вьорт. През 2003 г. е представен новият високопроходим Unimog 5000, а скоро след това е направена и първата копка на музея на Unimog в Гагенау.
Интересно е да се отбележи, че още със завръщането на Mercedes-Benz на нашия пазар през 1955 г., заедно с него на Пловдивския панаир се появява и Unimog. През 1956 г. няколко такива универсални машини преминават серия от изпитания край Пловдив и в Троянския балкан, където демонстрират своите безспорни предимства и показват забележително нисък разход на гориво от 10 литра на 100 км. Скоро след това започва и техният внос у нас.