Underground Racing направи Audi R8 V10 с 1500 коня и ръчна трансмисия


14
ян.
2022

Американската тунинг компания Underground Racing е известна в цял свят с бруталните си Twin-turbo проекти. Мощност над 2000 к.с. не е нещо необичайно за „UR“, но сега спецалистите от Северна Каролина са дали на Audi R8 V10 Decennium не само турбокит, но и ръчна скоростна кутия! Любопитното е, че второто поколение на Audi R8 никога не е било предлагано с такъв тип трансмисия!

Когато през 2006 г. Audi представи първото R8 (със заводски код 42), 4,2-литровият V8 можеше да бъде комбиниран по избор на клиента с 6-степенна ръчна скоростна кутия с отворена конзола (т.е. виждате къде върви лостът) или с автоматизирана ръчна трансмисия R Tronic (заменена от S Tronic с два съединителя през 2012 г.). Клиентите можеха да избират и между двата вида трансмисии и при версията V10 (първоначално с 525 к.с., а по-късно – с 550). При лансирането на наследника (заводски код 4S) през 2015 г., който се предлага само като версия V10, ръчната скоростна кутия отпада. Поради по-добрите показатели Audi залага единствено на 7-степенна трансмисия с два съединителя. Сега тунерът Underground Racing даде на Audi R8 Decennium от 2020 (това е специална версия от 222 броя) ръчна кутия. Добрата новина за всички собственици на R8, които винаги са искали малко повече удоволствие от шофирането, е, че Underground Racing иска официално да пусне на пазара комплекта за преоборудване на автомобила. И все пак, има една малка уловка!

Единствената промяна по външния вид са джантите с централна гайка от Lamborghini Huracán Performante.

Underground Racing е известна от много години със своите зверски Twin-Turbo модификации, които тунерът предлага предимно за различни модели на Lamborghini като Gallardo, Huracán или Aventador. Въпреки това, представители на други марки – например Ferrari 458 Italia или технологичния аналог на Lamborghini Huracán Audi R8 V10 също могат да „напомпани“ с доста над 1000 к.с. благодарение на изцяло преработени двигатели и турбокомпресор.

Въпросното R8 V10 Decennium е завършено наскоро. Преди този автомобил клиентът е притежавал Audi R8 V10 от 2012 г., както и Lamborghini Huracán Performante – и двете тунинговани от „UR“, и двете с трансмисия с два съединителя. Ето защо мъжът иска нещо напълно ново в следващия си проект: да превключва ръчно! При това, както вече уточнихме, второто поколение на Audi R8 никога не е било предлагано с ръчна трансмисия – но от Underground Racing веднага се заемат с предизвикателството.

Шестстепенна ръчна скоростна кутия от модела предшественик

Стандартната седемстепенна трансмисия с два съединителя е заменена с шестстепенна ръчна със стилна отворена конзола и полирана топка на лоста. Това, което на теория звучи сравнително просто, изисква много време и работа по настройките на практика, особено по отношение на контролните блокове. Между другото, скоростната кутия идва от предишното поколение R8 или от Lamborghini Gallardo, но не може просто да бъде монтирана на принципа „plug and play“. Защото Underground Racing не само поставя нова скоростна кутия на този R8, но и кит с две турбини за постигане на 1500 к.с.!

Трансмисията и съединителят са усилени

Тъй като мощността се е вдигнала повече от два пъти – от 610 на 1500 к.с., скоростната кутия и съединителят също е трябвало да бъдат усилени, за да могат да издържат на високата мощност. Задвижването на четирите колела е запазено и R8 изглежда доста скромно отвън по американските стандарти. Единствената промяна са джантите от Lamborghini Huracán Performante, заради които главините са били преработени – тъй като са с централна гайка.

Oт „UR“ не разкриват колко е струвал целият проект – но при всички положения той е обвързан и с турбокита, който излиза минимум 85 000 лева (в най-евтината си версия). Иначе ръчната скоростна кутия с елегантния алуминиев лост и отворената конзола се предлага и за Lamborghini Huracán, което също серийно е със 7-степенна трансмисия с два съединителя.

Отворената конзола, благодарение на която виждате накъде върви лостът, се вписва идеално в кокпита – ще си помислите, че всичко е серийно. Но „перата“ за превключване от волана остават.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин