Type A voiturette: първото Renault развива едва 1,75 конски сили

3008
2022

Още от 1898 Renault е продукт на страстта. Младият инженер Луи Рено е пленен от новите машини, които осигуряват магията на индивидуалната мобилност. В гаража на семейния имот в Булон-сюр Сейн, близо до Париж, Рено създава свой собствен автомобил. 21-годишният новатор проектира революционна машина. Интуицията му го води към създаването на тръбно шаси, леко и стабилно, оборудвано с малък мотор De Dion с мощност от 1,75 к.с. Техническите му умения го насочват към въвеждането на иновативна трансмисия, черпейки идеи от многото открития по онова време. Той изоставя конвенционалното предаване на мощност посредством верига и ремък за 3-степенна скоростна кутия и диференциал, като изобретява директна трансмисия, свързана към задната ос чрез колянов вал и два универсални шарнира. За времето си това решение е пробив, който води до конструирането на малък автомобил с ниско тегло, който е отлично пригоден за маломощнив двигател. Ражда се Renault Type A Voiturette.

Идва времето изобретателят да продаде идеята и да сподели страстта. На Бъдни вечер през 1898 Луи Рено решава да потегли към Монмартър със своя Voiturette, минавайки по най-стръмната улица в Париж, rue Lepic, и успява. В очите на мнозина зрители постижението изглежда като изкачване на Еверест – и моментално търсенето скача. Направени са поръчки за 12 автомобила, всяка „подплатена“ с капаро. Тогава Рено няма нито фирма, нито завод, но поръчаните машини се произвеждат скоро след това, изигравайки ролята на трамплин към изключителен индустриален подвиг.

Още по темата


ƒ