2017
Само вижте този цвят! Magma-Orange привлича неудържимо погледа ви и крещи: аз съм едно особено диво джудже. Напълно вярно, защото в задната част на Renault Twingo GT е монтиран 0,9-литров турбодвигател с мощност 110 к.с. Който го превръща нахалния „французин“ в неудържимо расово джудже при завъртане на ключа.
Високата мощност среща ниското тегло
Модифицираният всмукателен колектор и преработеното управление на двигателя осигуряват 110 к.с. и 170 Нютонметра въртящ момент – които мощно ускоряват по-лекото от 1 тон Twingo. „Бълхата“ подскача напред с лекота, развърта се с радостно ръмжене до 6000 об/мин и се вмъква във всяка пролука в трафика – независимо дали той се движи или не. 0,9-литровият турбомотор наистина осигурява само 170 Нм въртящ момент, което изисква често превключване на предавките – но може би най-малкото GT на света доставя удоволствие като голям автомобил. Задното задвижване предизвиква нов и нов прилив на радост най-вече по осеяните със завои междуградски пътища. Въпреки че кормилното управление не е максимално прецизно, а постоянно включеното ESP понижава радостта от шофирането, Twingo се движи пъргаво и радостно – сякаш сте в автомобил със значително повече конски сили. Които най-често са и значително по-скъпи. Цената от 30 900 лева (за Германия) е висока за едно Twingo, но е ниска за толкова много добро настроение.
Данни на автомобила | Renault Twingo GT |
Двигател | 3 цилиндъра, турбо |
Работен обем | 898 см3 |
Мощност | 80 кВт (109 к.с.) при 5750 об/мин |
Максимален въртящ момент | 170 Нм при 2000 об/мин |
Максимална скорост | 182 км/ч |
Ускорение | |
0–50 км/ч | 3,4 сек |
0–100 км/ч | 9,6 сек |
0–130 км/ч | 16,7 сек |
Еластичност | |
60–100 км/ч | 7,2 сек (4-та предавка) |
80–120 км/ч | 11,5 сек (5-та предавка) |
Дължина/широчина/височина | 3595/1647-1875/1557 мм |
Багажник | 188–980 литра |
Собствено тегло/полезен товар | 965/420 кг |
Тестов разход на гориво – CO2 | 6,3 л А98Н – 148 г/км |
Диаметър на завой наляво/надясно | 8,9/8,9 метра |
Шум в интериора | |
при 50 км/ч | 64 dB(A) |
при 100 км/ч | 69 dB(A) |
при 130 км/ч | 72 dB(A) |
Спирачен път | |
от100 км/ч студени спирачки | 37,2 м |
от 100 км/ч топли спирачки | 37,8 м |
Пробег | 550 км |
Цена | от 30 900 лева (за Германия) |
Извод
Толкова малък автомобил с толкова висока мощност – дали това ще завърши добре? Не! При Renault нещата се получават дори по-добре. Със своите 110 к.с. пъргавият „французин“ се превръща в нахално автомобилче за удоволствие, което няма почти никакви недостатъци. Произведете повече от тези малки и доставящи щастие джуджета!