AUTO BILD България / Twingo GT – в малкия клас със 110 к.с. и задно задвижване

Twingo GT – в малкия клас със 110 к.с. и задно задвижване

По-късо от 3,60 метра, но със 110 к.с. в задната част – нашият тест на мощното като мечка Renault Twingo GT


13
юни
2017

Само вижте този цвят! Magma-Orange привлича неудържимо погледа ви и крещи: аз съм едно особено диво джудже. Напълно вярно, защото в задната част на Renault Twingo GT е монтиран 0,9-литров турбодвигател с мощност 110 к.с. Който го превръща нахалния „французин“ в неудържимо расово джудже при завъртане на ключа.

Високата мощност среща ниското тегло

Модифицираният всмукателен колектор и преработеното управление на двигателя осигуряват 110 к.с. и 170 Нютонметра въртящ момент – които мощно ускоряват по-лекото от 1 тон Twingo. „Бълхата“ подскача напред с лекота, развърта се с радостно ръмжене до 6000 об/мин и се вмъква във всяка пролука в трафика – независимо дали той се движи или не. 0,9-литровият турбомотор наистина осигурява само 170 Нм въртящ момент, което изисква често превключване на предавките – но може би най-малкото GT на света доставя удоволствие като голям автомобил. Задното задвижване предизвиква нов и нов прилив на радост най-вече по осеяните със завои междуградски пътища. Въпреки че кормилното управление не е максимално прецизно, а постоянно включеното ESP понижава радостта от шофирането, Twingo се движи пъргаво и радостно  – сякаш сте в автомобил със значително повече конски сили. Които най-често са и значително по-скъпи. Цената от 30 900 лева (за Германия) е висока за едно Twingo, но е ниска за толкова много добро настроение.

 

Данни на автомобила Renault Twingo GT
Двигател 3 цилиндъра, турбо
Работен обем 898 см3
Мощност 80 кВт (109 к.с.) при 5750 об/мин
Максимален въртящ момент 170 Нм при 2000 об/мин
Максимална скорост 182 км/ч
Ускорение
0–50 км/ч 3,4 сек
0–100 км/ч 9,6 сек
0–130 км/ч 16,7 сек
Еластичност
60–100 км/ч 7,2 сек (4-та предавка)
80–120 км/ч 11,5 сек (5-та предавка)
Дължина/широчина/височина 3595/1647-1875/1557 мм
Багажник 188–980 литра
Собствено тегло/полезен товар 965/420 кг
Тестов разход на гориво – CO2 6,3 л А98Н – 148 г/км
Диаметър на завой наляво/надясно 8,9/8,9 метра
Шум в интериора
при 50 км/ч 64 dB(A)
при 100 км/ч 69 dB(A)
при 130 км/ч 72 dB(A)
Спирачен път
от100 км/ч студени спирачки 37,2 м
от 100 км/ч топли спирачки 37,8 м
Пробег 550 км
Цена от 30 900 лева (за Германия)

 

Извод

Толкова малък автомобил с толкова висока мощност – дали това ще завърши добре? Не! При Renault нещата се получават дори по-добре. Със своите 110 к.с. пъргавият „французин“ се превръща в нахално автомобилче за удоволствие, което няма почти никакви недостатъци. Произведете повече от тези малки и доставящи щастие джуджета!

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: