2017
В този свят на все по-навлизащата електрификация в автомобилостроенето е ясно: ние се нуждаем от TVR. Сега британската марка, известна с превъзходните си спортни автомобили прави своето завръщане с ново ръководство. Както и с новия TVR Griffith, показан на Goodwood Revival.
Griffith… звучи познато? Правилно – името не е ново. Но когато сте малък производител от Блекпул, който е изчезнал от сцената преди 11 години, бихте заложили на малко история, нали? Ввероятно в зависимост от възрастта ви ще си спомните или за пилотирания през 60-те години от Джак Грифит състезателен автомобил със задвижване на Ford или за роудстъра от 90-те години с Rover V8 агрегат, който блестеше с дрифтовете си.
Така и така сме стигнали до темата за задвижването: новият TVR Griffith ще бъде оборудван с 5,0-литров V8 двигател, познат на повече фенове на автомобилите от Ford Mustang. За Griffith от Cosworth са дали своя специален принос към агрегата. Мощността му е 500 к.с., а разположението напред в средата позволява перфектното разпределение на тежестта от 50:50. TVR е оборудван с 6-степенна механична трансмисия Tremec Magnum. С нея моделът със задно задвижване взема спринта от 0-100 км/ч за 4 секунди. Максималната скорост е 322 км/ч.
Всичко по отношение на конструкцията на TVR Griffith е дело на иконата Гордън Мъри. Неговата революционна техника „iStream“ намира приложение при Griffith. Стоманена тръбна рама с карбонови панели, които увеличават значително здравината на шасито и поддържат теглото ниско (Griffith тежи 1250 кг). Заедно с предния спойлер, задното крило и впечатляващо масивният заден дифузьор се постига отлично притискане, което може да бъде допълнително подобрено при бъдещи състезателни версии на TVR.
Дизайнът на TVR е доста модерен. Ако пък сте си мислели, че Griffith ще бъде изцяло аналогов автомобил, то ще се разочаровате. Там, където някога имаше чаровни, традиционни уреди и хаотично разположени бутони и превключватели, сега цари прегледна, дигитална атмосфера. Друг е въпросът, дали в кола за 200 000 лв. имат място превключвател на волана на Ford Fiesta и вентилационни дюзи на Fiat от 90-те години, е друг въпрос.
Хубаво е, че серийното оборудване включва ABS, контрол на сцеплението и въздушни възглавници.
Остават въпросите за цена и пазарния старт. Версията Launch Edition със специален лак, тапицерия от кожа в интериора и шикозни алуминиеви джанти струва почти 200 000 лв. Базовият модел ще бъде по-евтин. Производството на новия TVR Griffith ще стартира в края на 2018 г.