2016
На хората от Audi явно повече не им се занимава с маскировка. В Испания на бензиностанция новото TT RS беше заснето без абсолютно никакви елементи, които да скриват външния вид на колата. Вероятно тя е била подготвяна за специална фотосесия. Стартът на продажбите на модела ще бъде даден през лятото. Както купето, така и роудстърът ще използват „турбинирания” 5-цилиндров мотор с мощност около 380 к.с. Срещу доплащане машината от Инголщат ще развива до 280 км/ч.
Дизайнът на новото TT RS е ориентиран в максимална степен към прототипа от Вьортерзее TT Clubsport Turbo: машината е станала с 14 см по-широка. Прорези в раздутите калници осигуряват приток на въздух за охлаждане на спирачките. Гигантското антикрило, което е разширено с 20 см, идва директно от едномарковия шампионат Sport TT Cup. Под капака на Audi TT Clubsport Turbo работи 5-цилиндров TFSI с обем 2,5 л – използван и в RS 3. Там агрегатът генерира 367 к.с. В студията от Вьортерзее машината беше форсирана до 600 к.с.
Въртящият момент на чудовищното ТТ е 650 Нм, достъпни между 3000 и 7000 об/мин. Така версията Clubsport ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,6 сек и постига максимална скорост 310 км/ч. Тези характеристики са възможни благодарение на електрическо турбо (EAV), което „покрива” турбодупката, характерна за конвенционалния турбокомпресор. В серийното производство електрическото турбо (наречено E-Turbo) ще дебютира първоначално в BiTDI с работен обем 2 л и мощност 272 к.с. Още не е ясно дали новото TT RS ще има E-Turbo.