2022
Изложението премина с фокус върху концепциите за мобилност с грижа към
околната среда и икономията на гориво
TRUCK EXPO 2022 завърши с многобройни сделки и рекорден брой посетители. Близо 6000
души – професионалисти и фенове на тежките машини – преминаха през откритите площи на
Международния панаир – Пловдив, за да разгледат най-новите камиони, автобуси и
специализирани превозни средства на водещите световни производители. Дори дъжда не спря
любителите на технологиите при автомобилите и изкушените да ги изпробват в тест драйв.
Най-голямото изложение у нас в областта на тежката автомобилна индустрия разшири
концепцията си за представяне на най-модерните търговски средства за превоз на пътници и
товари. Фокусът на TRUCK EXPO 2022 бе поставен върху концепциите за мобилност, които
осигуряват безопасен, икономичен и чист транспорт. Една от основните цели на изложението
бе да покаже как технологиите трансформират цялата транспортна индустрия и се насочват към
иновации в безопасността, горивната ефективност и неутрални по отношение на климата
задвижвания.
„Производителите от секторите на логистиката и транспорта са изправени пред значителни
предизвикателства, но вярваме, че на TRUCK EXPO 2022 успяхме да свържем иноватори в
бизнеса и концепции в областта на транспорта, логистиката, интермодалността, но и
обществените услуги, чистия градски и междуградски транспорт, доставките тип „последна
миля“, подчертаха от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани
представители в България (ААП), организатор на форума. По думите им TRUCK EXPO 2022 се
наложи като мястото за срещи на индустрията за годината и едно от най-прогресивните B2B
събития в бранша.
За първи път тази година изложението ясно показа тясната връзка между автомобилната
индустрия, транспортните компании, развитието на инфраструктурата и регулациите в сектора.
Поради нарастващия обем на трафика и ролята на логистиката, чистотата и безопасността на
превозните средства придобива още по-голямо значение, наред с инфраструктурата, градското
и пътно планиране. Вече е очевидно за всички, че когато говорим за търговските превозни
средства, се нуждаем не само от нов дизайн на двигателите, системи за безопасност,
свързаност и сигурност, но и от нова обществена инфраструктура за зареждане и
дигитализация в логистиката, т.е. от глобален подход с отворена, междуотраслова
комуникация и общи регулации в сектора.