Trippel SG 6 – земноводното подкрепление на Вермахта

0206
2024

Trippel SG 6 е класическа амфибия, разработена през 30-те години на миналия век и използвана от германските моторизирани части по време на Втората световна война. Предисторията на този интересен проект започва още през 1935 г., когато известният конструктор Ханс Трипел започва разработката на всъдеходни автомобили, които могат да се движат навсякъде. През 1936 г. в Хамбург е изградена фабрика за масово производство на такива превозни средства. За разлика от по-ранните опити за създаването на такива превозни средства, Трипел проектира рационализирана каросерия с форма на вана, в чиято вътрешна част е монтирана цялата механика. Така нареченият Schwimmwagen SG 6 официално е бил предназначен за цивилна употреба, но още от самото начало е ясно, че неговото производство може да бъде рентабилно само ако има големи поръчки от армията. Ето защо първата поръчка за 20 екземплярае направена от Вермахта, а моделът от тази партида, който е обозначен като SG 6, се произвежда от 1937 до 1940 г.

В края на септември 1938 г. Trippel SG 6 е използван за рекламно пътуване от Хамбург до Неапол, което включва и 28 километра воден маршрут около остров Капри.

По искане на военните е направена версия на SG 6 с по-голяма каросерия, предназначена за транспортиране на 16 войници, която се произвежда от 1939 до 1943 г.

През 1940 г. Трипел актуализира и подобрява някои компоненти и детайли на цивилната версия на SG 6, като я преименува на SG 6 Colonial Pioneer, но до началото на войната са направени само няколко пробни екземпляра. На тази база обаче е ревизирана и военната версия на Schwimmwagen. Нейното производство започва през 1941 г. под обозначението SG 6/41 в завода на Bugatti в Молсхайм, Елзас. Изработката на луксозните леки автомобили Bugatti е преустановена още през 1939 г.,а на 12 август 1940 г., скоро след окупацията на Франция, фирмата подписва договор за наем с Trippel, и така производството на амфибиите се премества в Молсхайм.

От 1942 г. се произвежда и версия на SG 6 със сгъваем покрив, но през 1943 г. производството е спряно и този тип автомобили езаменен с Volkswagen Schwimmwagen Type 166, който се оказва много по-лек и по-евтин за производство. Trippel SG 6е направен общо в около 800 броя.В техническо отношение той се отличава с двойно задвижване и 6-цилиндров бензинов двигател с 55 к.с., като достига максимална скорост от 95 км/ч по суша и около 15 км/ч по вода.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин