Trabant 1.1: класика на деня

0107
2019

Когато Trabant 1.1 се появява, в Германия е подиграван като „мумия с пейсмейкър“. Днес четиритактовият модел има своето място в семейството на Trabi. Нашата класика на деня!

Опитът за спасение с четиритактов двигател идва прекалено късно за Trabant: разполагащият с 40 к.с. мотор от VW Polo 86C не успява да предотврати залеза на Trabi. Дори напротив – след 1989 г. клиентите, които получиха възможност да си купуват западни автомобили, се присмиват на „мумията с пейсмейкър „. Жалко, че се случва така – предимството по отношение на мощността превръща Trabi в модел за удоволствие.

Все пак трябва да споменем, че се изисква смелост, за да изтръгнете докрай способностите на Trabant 1.1. Не трябва да се забравя, че седите в каросерия от дуропласт. Малкият модел обаче се отблагодарява с ангажирано управление и динамични характеристики, за които двутактовите трабанти могат само да мечтаят. Без насрещен втър и при спускане от наклон тежащият 700 1.1 може да ускори до 150 км/ч. При междинния спринт моторът на VW се представя доста по-добре в сравнение с разполагащия с 26 к.с. агрегат на предшественика. В бързите завои трябва да внимавате. Ако водачът натисне педала на газта на неправилно място, то Trabi може да застане напречно на пътя. Отвън 1.1 се различава по някои детайли от своя предшественик. Освен обозначението и пластмасовите брони (снимката е на предсерийния модел) има кант в капака на двигателя и капачката за гориво на задния десен калник.

 Във вътрешното пространство е по-тясно в сравнение с двутактовата версия. Вината е на подсилените предни колони и скоростния лост в средата на пространството за краката. Всичко, което ви е необходимо за управление, е налице. Вътре има удобни седалки, върху които можете да пътувате на дълги разстояния. Стига да не ви се налага да си подпирате главите в подглавниците от твърда пластмаса.  При търсенето трябва да сте внимателни – много от Trabant 1.1 са доста износени за 30 години употреба. Това важи и за екземплярите от източна Европа, например от Унгария. Автомобили в оригинално състояние просто няма. За това пък техниката никога не създава проблеми. За особена рядкост се счита цивилният Trabant 1.1 Tramp.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин