Toyota Yaris GRMN: ревящото джудже

Малко и с великолепна мощност благодарение на компресора. Това ни кара да очакваме голямо удоволствие. Но то е помрачено – от спирачките!

0404
2018

МАЛКИ автомобили с мощен двигател – в това няма нищо ново във времената, когато и Polo се предлага с 200 к.с. Обаче: „пиратката“ на Toyota изпъква по особен начин. Защото Yaris GRMN (Gazoo Racing Master of Nürburgring) има особено сърце. 1,8-литровият 4-цилиндров двигател се „напомпва“ до 212 к.с. не от турбо, а от механичен компресор – и се представя великолепно. Двигателят има такава тяга и ускорява автомобила с тегло само 1135 килограма толкова уверено, че доставя страхотно удоволствие. Може да сумти сдържано или да реве зверски – в зависимост от желанието ви за атака. Двигателят реагира остро и мощно на командите с педала на газта, развърта се свободно – за секунди, докато се намеси ограничителят на оборотите. При този стил агрегатът поема доста лакомо скъпия бензин А98Н, но изживяването си заслужава.

Агресивен: 1,8-литров двигател с компресор за мощна тяга и страхотна радост от шофирането 

Спирачките под 17-цоловите джанти, създадени специално за GRMN, не са издръжливи на натоварване

А какво да кажем като цяло за горещия Yaris? Хммм – ще трябва да ви поохладим ентусиазма. Наистина, кормилното управление реагира директно и е информативно, но воланът постоянно дърпа и се опитва да се изскубне от ръцете ви. Няма значение, нормално е при такава бегачка със силен характер. Но истинският недостатък е друг: не успява да се справи с тежкото натоварване по състезателната писта. Спирачната система с доста малки дискове прегрява прекалено бързо. Ефективността й намалява много скоро, ходът на педала се удължава (и изисква голяма сила), доверието в спирачките се губи. Но това явно няма значение: предвидените за Европа само 400 екземпляра GRMN по принцип вече са разпродадени на почитатели на марката – а те вероятно по-скоро ще полагат сериозни грижи за своя специален Yaris.

Това ни харесва, а това не

Грандиозен двигател, чудесна управляемост, силен характер. Обаче: прекалено висока позиция на седене, непрецизно превключване на предавките, спирачки, които почти не издържат на натоварването.

Извод

Бесният Yaris, създаден последователно за максимална управляемост и скорост, е почти уникален в своята бруталност. И това е добре. Master of Nürburgring доставя голямо удоволствие. Но очаквахме спирачки с по-високи възможности.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин