Toyota Supra получи ръчната трансмисия на 4-цилиндровото BMW Z4

0305
2022

Наскоро Toyota Supra от петото поколение получи нова опция – за ръчна трансмисия. Първоначално японците не дадоха подробности за 6-степенната скоростна кутия – като например кой я е разработил, но публикация на The Drive разкрива информация по казуса.

Съгласно нея говорител на Toyota бил разкрил, че използваните в трансмисията компоненти били от различни кутии на ZF, но подбрани специално за GR Supra. Пред The Drive същият кадър оповестява, че японската компания се е кооперирала със ZF и BMW за редица неща, в т.ч. „дизайн/оформление на лоста на трансмисията и педалите, решението за най-високото предавателно число, настройката на функцията iMT и усещането при превключване.“

Интересно е, че единственото BMW Z4 с ръчна скоростна кутия – 2-литровото sDrive20i, е с код на трансмисията GS6L40LZ, докато агрегатът със същия брой предавки (6) при Supra е означен като GS6L50TZ. GS6 е означението за 6-степенна ръчна скоростна кутия, а Z насочва към производителя – ZF. По данни на The Drive разликите на кутията на Toyota спрямо тази на BMW били в типа трансмисия, както и в използваните зъбни колела.

iMT-кутиите при Toyota разполагат с функция за подаване на междинна газ при низходящо превключване за „равномерно подаване на мощност“. Новата ръчна кутия е с по-късо предавателно число на най-високата предавка (3,46) от автоматичната.

За разлика от BMW Z4, при Toyota 6-степената „ръчка“ може да бъде поръчана единствено с 3-литровия редови „шестак“. Така че ако искате Supra с 4 цилиндъра, единственият вариант за нея е автоматик.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин