Toyota RAV4 от 25 000 лв.: издръжлив и надежден


2
дек.
2018

КРАСИВ ли е? Тук няма да обсъждаме това. Едно е сигурно: след три успешни и приятни на външен вид поколения на RAV4 с номер 4 Toyota пое по нов дизайнерски път с някогашния култов SUV. Който се оказа задънена улица.

Първият RAV4 беше хит. Още преди 24 години, в самото начало на модата SUV. Но развитието на RAV4 беше по-скоро странно. Всяко следващо поколение беше по-незабележимо и не толкова успешно. Представеният през 2013 година модел остана в сянката на Tiguan, Kuga, Qashqai и компания и се превърна в нишов.

Върхът на разпокъсания дизайн е задната част. Тя не допадна на никого

Всъщност за това си има причини. Сядаме, посрещат ни дълъг скоростен лост, обикновени превключватели на арматурното табло, шумен дизелов двигател и един ключ с дистанционно управление, който би могъл да бъде и от Toyota Carina от 1995 година. И това впечатление се потвърждава и при шофиране. Дизеловият двигател със 150 к.с., един от върховите агрегати, сякаш се напряга при задвижването на автомобила с тегло 1605 килограма и споделя това с натрапчиво ръмжене. Твърдото окачване също не допринася за уютната атмосфера. Особено когато си търкате носа, след като отново сте се ударили в долната част на глупаво отварящия се заден капак. На този фон е удивително, че само преди няколко години Toyota искаше да се превърне в най-големия автомобилен производител на света. И след това се отнесоха с такова пренебрежение към някога успешния си модел в абсолютно най-модния клас? Както и да е.

2,2-литровият двигател е шумен и работи леко грубо. Но пък почти не създава проблеми с напредване на възрастта

Освен странния си дизайн, некомфортното усещане при шофиране и слабите продажби RAV4 има и друга страна. В доклада на AUTO BILD и TÜV катерачът е сред отличниците в своя сегмент. Като се абстрахираме от бързо износващите се спирачки и неособено солидните изпускателни системи, „японецът“ винаги се представя отлично на техническите прегледи. Проблемите с дизеловите двигатели, които навремето бяха постоянна тема за разговор при Toyota, също отдавна са останали в миналото. 2.0 D-4D, който от февруари 2016 година отговаря на нормата за вредни емисии Eвро 6, е сред препоръчителните варианти, също както и хибридната версия. Неособено пъргавият и още по-малко икономичен 2.0 е препоръчителен само за онези, които шофират малко. И като стана дума за водачите на RAV4 – този модел си има своите фенове, които са му верни. Съответно високи са и цените. Истинската красота идва от вътрешните добродетели.

Двете страни на качеството: материалите в кокпита изглеждат евтини и груби, за сметка на това почти не се забелязва износване след 200 000 километра

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >