2016
Toyota Prius получи поредното отличие за приноса си към по-светлото и екосъобразно бъдеще, което вещае вече близо две десетилетия. Четвъртото поколение на модела е по-ефективно от всякога, отбелязвайки най-голям ръст на подобренията в хибридната технология, задвижване и аеродинамика спрямо предходно поколение в цялата си история.
От Auto Express заявиха: „Ако съществува компания, която има познания в сферата на хибридните автомобили, то това е Toyota. 20 години след появата си Prius IV e по-усъвършенстван отвсякога. Той е по-ефективен и по-удобен за потребителя което потвърждава, че заслужава нашата „Зелена Награда“.
От медията казаха още:
„Последното поколение на модела е автомобил, който създава усещане за екологично шофиране благодарение на новата визия, която недвусмислено заявява „Аз съм зелен автомобил“. Разбира се, дизайнът поляризира мненията, но ниско разположената и стеснена предна част, преливаща възходящо към задните стопове през страничната линия на автомобила, големите калници и скосен багажник, са интригуваща промяна в сравнение с предходното поколение на Prius.“
„Новият модел предлага високотехнологичен интериор с акценти в цвят „бяла перла“: двукомпонентна централна конзола, в която е разположен дисплей за мониторинг на екологично шофиране в горната си част, както и централен тъч-скрийн дисплей за управление на мултимедийната, аудио и климатична система отдолу.“
„Натиснете бутона за стартиране на хибридната система и ще бъдете посрещнати гостоприемно съобщение, че автомобилът е готов за потегляне. Преместете скоростния лост на позиция „Drive” и оставете на бензин/елекрическото задвижване да прецени коя задвижваща сила е най-подходяща. И това е най-хубавата характеристика на Prius: той е толкова удобен за потребителя и лесен за управление, че не изисква никакви допълнителни усилия.“
„Можете да пътувате в почти безшумен EV режим, а преминаването към комбинирана мощност е неусетна, дори когато се използва пълната мощност на системата. В същото време електрониката на автомобила разпределя енергийния поток между колелата, двигателя и батерията.“
„Ниската позиция на шофиране отнема известно време за свикване, но също така намеква за новоткритата способност на автомобила да се справя с всякъв тип завои. Батериите са разположени ниско, за да запазят центъра на тежестта долу, докато директната кормилна колона и устойчиво на усукване шаси правят управлението изнанадващо забавно.“
„Prius е разработен изцяло около хибридната система, което означава, че не е правен компромис по отношение на пространството в автомобила, а почти безшумното придвижване ще бъде истинско преживяване за всеки нов пътник.“