Новият Toyota Prius вече ще се предлага само като Plug-in-хибрид, но с прилична мощност. AUTO BILD тества новия Prius!
През 1997 г. в Япония на пазара се появява първият Toyota Prius – за четири поколения той е продаден над 20 милиона пъти. 25 години по-късно Toyota показа петото поколение на хибридния пионер. То ще е на пазара от това лято – само като Plug-in-хибрид!
Всичко е ново при Toyota Prius
Prius номер 5 също е хечбек с типичната за японците клиновидна форма. Новият Prius обаче е значително по-спортен от своите предшественици. Предното стъкло е доста скосено, а аеродинамичният силует ще помогне за ефективността на модела.
Подобаващо за един Plug-in-хибрид чисто електрическият пробег трябва да е на ниво: благодарение на по-голямата батерия (13,6 кВтч.) сега Prius ще може да изминава на ток до 86 километра, като в града този резултат е възможно да стигне дори до 111 километра.
В топнивото си „Advanced“ Prius е оборудван със соларен покрив с мощност 185 вата и ще може да акумулира тази енергия директно в батерията. Toyota посочва, че при оптимални условия седмично това може да ви осигури пробег от 70 километра.
Prius се управлява изненадващо прецизно
С новото си поколение Prius се разделя със семплия имидж на пестеливец, на когото е чужда всякаква радост от шофирането. От една страна причината се крие в задвижването, което със системна мощност от 223 к.с. не се затруднява с тежащия 1680 кг автомобил.
Електромоторът (120 кВт./163 к.с.) и двигателят с вътрешно горене (2,0-литров, 4-цилиндров бензинов агрегат, 151 к.с.) първоначално леко се стряскат при кикдаун, но след това изстрелват Prius подобаващо напред. В обикновен режим PHEV-задвижването работи незабележимо, а e-CVT-трансмисията не се натрапва в акустично отношение. Като цяло по-голямата мощност в сравнение с предшественика е успокояващ резерв.
Причина за радостта за управлението и окачването, тъй като новият Prius не само изглежда по-спортен от досега, но и по пътища със завои се чувства по-добре от всякога досега. Командите на волана се реализират от Prius без никакво забавяне и изненадващо придобивате усещане за непозната досега пъргавина.
Въпреки това Prius си остава икономичен: по време на нашия не особено пестелив тест „японецът” харчеше по 3 л бензин на 100 километра – най-често в хибриден режим, на градско и със заредена батерия.

