Toyota MR2 (W10): Coupé със средно разположен мотор с прозорец към небето


21
мар.
2020

Днес ще ви припомним за Mister Two – така почитателите наричат двуместния модел Toyota MR2.

Клинообразното спортно Сoupé с прибиращи се фарове, средно разположен двигател и открит покрив T-Bar е показано като студия през 1983 г. на Tokyo Motor Show и се продава от 1984 до 2007 г. Сега стана ясно, че японците планират наследник на първото поколение (W10). Всъщност слуховете за новата MR2 отдавна са в пространството.

За 23 години от 1984 до 2007 г. са произведени над 320 000 бройки от  MR2. Така компактната „бегачка“ на японците си спечели статуса на най-произвеждан двуместен автомобил със средно разположен двигател.

Официално обозначението MR2 идва от „Midship Runabout 2-seater“ (малък двуместен спортен модел със средно разположен мотор) или „Midship-engine, rear-drive, 2-seater“ (средно разположен мотор, задно задвижване, две места). Във Франция, където „MR2“ звучи като merdeux (лайно), автомобилът се казва само MR. 

Първото поколение на модела W10 съществува от 1984 до 1989 г. Идеята за проект на автомобил със средно разположен двигател е от 1976 г. Компактното Coupé със средно разположен мотор трябва да бъде наследник на Toyota Sports 800 от 60-те години, първото азиатско Gran Turismo съ свалящ се елемент на покрива. Така MR2 получава T-Bar-покрив с отделни половини. Като алтернатива се предлага повдигащ се стъклен покрив.

Дългото 3,95 метра и високо само 1,25 метра спортно Сoupé се появява в Германия през март 1985 г. Много популярният особено в Щатите покрив T-Bar, предпочитан от много фенове на роудстърите и тарга-автомобилите е добавен към асортимента през 1986 г.  

Като типичен автомобил със средно разположен двигател MR2 разполага с два отделни багажника – един отпред и един отзад. Фаровете се сгъват и прибират. За задвижването първоначално отговаря нареченият 4A-GE 1,6-литров атмосферен агрегат със 124 к.с. С него спринтът до 100 км/ч се взема за 8,1 секунди, а ограничителят на оборотомера е при 7 300 оборота.

През 1987 г. биват прибавени две моторизации: още един 1,6-литров атмосферен мотор със 115 к.с. (4A-GELC) и един 1,6-литров компресорен двигател със 145 к.с. (Code 4A-GZE), който дава възможност за вземане на спринта до 100 км/ч за под седем секунди.

MR2 предлага с концепцията си със средно разположен мотор почти идеално разпределение на тежестта от 45 процента на предната и 55 процента на задната ос. 

През 1989 приключва първото поколение на Toyota MR2. След него идва второто поколение на MR2 с двулитров двигател и по-голяма мощност.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >