2017
Малкият „японец” е евтин вход за света на спортните автомобили: моята Toyota MR2 се продава за 9000 лева от Autopark в Хамбург. Средноразположеният двигател със 140 к.с. е напълно достатъчен на колата с тегло 1050 килограма. Взима завоите остро, стихията му са междуградските пътища с много завои. Но не и автомагистралата по пътя към морето. Зад седалките има място само за малка чанта, а под предния капак също няма да можете да натоварите много повече. Тоест автомобилът определено не е пригоден за всекидневието. Но това няма никакво значение. Toyota доставя толкова голямо удоволствие, че компенсира всичко друго. Почти не си позволява слабости и в техническо отношение. С едно изключение: първите години на производството (до края на 2002 г.). При тях имаше проблеми с двигателите и дефектни катализатори, което се разпознава по повишения разход на масло.
А това е основателна причина, за да изберете произведен по-късно MR2. При някои употребявани eкземпляри има проблеми и с механиката на ръчната спирачка. Внимание! Когато нещо се повреди, ремонтите могат да са ужасно скъпи: според Schwacke смяната на алтернатора струва над 1700 лева, смяната на спирачните дискове и накладки на предната ос – 1050 лева (в България, разбира се, посочените ремонти ще бъдат значително по-евтини). Затова преди покупката трябва много старателно да проверите автомобила, за да не фалирате.
+ Евтин открит спортен автомобил със средноразположен двигател и задно задвижване, добро поведение на пътя, надеждна техника (по-късните модели)
– Чести тотални повреди на двигателите до края на 2002 година, почти никакъв багажник, малък полезен товар, липсва избор на двигатели
Извод
Открит спортен автомобил със средноразположен двигател и задно задвижване за доста по-малко от 20 000 лева: надеждната Toyota MR2 е чудесен избор. Но имайте предвид: не става за всекидневен автомобил, ужасно е непрактична.