Хората завидяха искрено на екипа на Toyota и автомобилната състезателка Изолде Холдерийд, тъй като те дойдоха на пистата, за да поставят рекорд в нов раздел. Категорията „Най-бърз автомобил с горивна клетка на „Заксенринг“ досега не съществуваше – освен Hyundai ix35 Fuel Cell до този момент нямаше сериен автомобил със задвижване с горивна клетка. Техниката е готова за серийно производство и струва 157 160 лева при Toyota. Mirai, което на японски означава бъдеще, не е спортен автомобил, а високотехнологична семейна кола със 155 к.с., но все пак е примамливо да видиш какво може на пистата комплексното и модерно задвижване. Целта на Toyota бе подчертано прагматична: „Искаме да покажем, че техниката е издръжлива и работи нормално“, обясни пресаташето на Toyota по техническата част Дирк Бройер.
От Toyota бяха поканили своя фирмен пилот Изолде Холдерийд зад волана на Mirai, която стартира с намерението да постигне „наистина добро време“. Разбира се, всичко това в рамките на възможностите на колата, тъй като с теглото си от 1850 килограма Mirai имаше може би най-лошото съотношение тегло-мощност и вместо с полусликове караше с гуми Michelin Primacy 3. След обиколките за свикване с автомобила налягането в гумите бе редуцирано с 0,3 атмосфери. Накрая Изолде Холдерийд регистрира време 2:03,04 минути – рекордът бе постигнат. Фактът, че въпреки пробега си от 500 км Mirai не пристигна на собствен ход, се дължи на недостатъчно развитата мрежа от бензиностанции с възможност за зареждане с водород.

Целта е постигната: Изолде Холдерийд и Дирк Бройер показаха, че техниката на задвижване с горивна клетка е готова за пистата „Заксенринг“ – нашите почитания
Технически данни
Водородна горивна клетка, 114 кВт, 335 Нм, 1850 кг, 0-100 км/ч за 9,6 сек, 178 км/ч максимална скорост, 157 160 лева
Ден на рекордите на пистата: заедно с 15 производители и тунинг фирми излязохме на „Заксенринг“ 2016! ВРЕМЕНАТА
на лов за рекорди! Идеята изглеждаше проста и лесно осъществима: събираме колкото е възможно повече автомобили с разрешително за движение по нормални пътища на писта и даваме възможност на тунинг фирмите и производителите да участват със своите коли, карани от пилоти професионалисти. Целта: възможно най-много рекорди на пистата в различни категории – най-бърз „американец“, най-бърз ван, най-бърз Mercedes, най-бърз сред всички. Денят на рекордите, който се състоя през 2015 г. на пистата „Заксенринг“, бе голям успех: 21 автомобила поставиха 12 рекорда. Първоначално не бяхме сигурни дали такова мегасъбитие може да бъде повторено година покъсно. Решението обаче дойде лесно: някои искаха реванш, други бяха започнали да правят автомобили за рекорди. Когато от Mercedes AMG заявиха участие с три, а от Porsche – с два автомобила, проектът стартира. Последваха ги и други производители. Тунинг фирмите също не чакаха покана – единствено победителят от 2015 г. Tikt, специалист на тема Corvette, не успя да довърши колата си навреме. Въпреки това за нас бе късно да се откажем – новото събитие трябваше да стартира. И ние го направихме.