Toyota Land Cruiser рестомод с V8 мотор и модерен интериор


4
ян.
2022

Toyota Land Cruiser навърши 70 години! Запазени са поне основите на представения през 1951 всъдеход с името BJ, използван предимно от военните. След 298 екземпляра BJ е преименуван през 1954 на Land Cruiser и започва да се предлага на частни лица.  През следващите години Land Cruiser си спечелва имиджа на надежден и здрав офроудър и вече се предлага в различни изпълнения в продължение на 70 години! Ако конвенционалният Land Cruiser ви се струва твърде скучен или с недостатъчна мощност, то можете да се насочите към рестомода на американската фирма TLC Automotive!

Фирма TLC Automotive е дъщерно дружество на Icon 4×4. И докато Icon 4×4 се занимава с тунинг на всякакви офроудъри, TLC Automotive са се посветили изцяло на Toyota Land Cruiser. Като отправна точка за показания тук FJ62 служи Land Crusier от 1988 г., който е основно реконструиран. Целта на TLC е била офроудърът да бъде по-добре представен. С обикновена реставрация обаче това е нямало как да се случи, затова за рестомода е използвана преработена техника.

Рестомодите са нови версии на автомобилни икони, създавани независимо от производителя. В последните години те са на мода.

V8 с 430 к.с. вместо серийните 155 к.с.

Връщаме се към Land Cruiser на TLC Automotive: двигателят е сърцето на преработката! Вместо оригиналния 4-литров редови 6-цилиндров агрегат със 155 к.с., сега под капака е монтиран приличният според американските разбирания 6,2-литров LS3-V8 мотор, който е три пъти по-мощен от оригиналния двигател – 430 к.с. Логично е, че останалите компоненти също са напаснати към новата мощност. Трансмисията е 4-степенна автоматична на GM (4L65E), а окачването е дело на фирма „Old Man Emu“.

За TLC е особено важно, този Land Cruiser да не бъде възприеман като бляскав и лъскав шоуавтомобил, а да запази своите офроуд качества и така са направени огромни разходи, които на пръв поглед не правят впечатление. TLC са поставили каросерията на FJ62 върху тръбна рама на FJ80, тъй като тя е не само по-здрава, но и е с независимо окачване на задната ос. Резултатът е наречен от TLC FJ142. На пръв поглед преработката почти не си личи. С изключение на огромните 33-цолови гуми за офроуд на BF Goodrich и джантите Method рестомодът умишлено е със запазена класическа външност.

Базовата цена на рестомода на Land Cruiser е 220 000 лв.

Във вътрешното пространство на автомобила има някои промени. TLC са монтирали нови седалки (с функция за подгряване) и нов таван. Освен това арматурното табло е променено така, че е приютило инфотейнмънт система с навигация. Ако сте обсебен от идеята за класически Land Cruiser с внушителен V8 агрегат и модерна техника, то трябва да приготвите поне 220 000 лв. – толкова струва рестомодът на TLC. Показаният тук екземпляр е с цена от 310 000 лв., но все пак е по-евтин от Range Rover на Chieftain. Разполагащият с 430 к.с. вариант Xtreme на базата на Range Rover Classic започва от поне 400 000 лв. Все пак за да правиш впечатление струва пари!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин