Toyota iQ на старо: струва ли си алтернативата на Smart?

Надеждна техника и подходяща за града концепция на каросерията: по-добрият Smart Fortwo ли е употребяван iQ?


9
юни
2017

А СЕ ИЗПРАВИШ СРЕЩУ ПРЕВЪРНАЛА СЕ В култ икона, винаги е било сериозно предизвикателство – което често завършва безславно. Въпреки това през 2008 година Toyota се „пробва“ – и пусна
на пазара  iQ ката конкурент на двуместния Smart. Амбицията на инженерите на Toyota: да създадат по-добрата градска „бълха“ – с четири места, предно разположен двигател и предно задвижване.
Дали са успели? Е, iQ определено не е пълноценен четириместен автомобил.

Скромен, лесен за управление кокпит в iQ. Пътниците се предпазват с 9 серийни въздушни възглавници

Отзад вляво трудно може да седне дори и малко дете – освен ако водачът не е много по-висок от него и не премести седалаката максимално напред. А ако преместите седалката до водача силно напред, отзад вдясно може да седне пътник – но екстремно близо до задното стъкло. В случай на удар отзад пътниците на задните места са защитени от две въздушни възглавници в задните колони на покрива. Въпреки всички усилия: iQ не може да се похвали с най-високото IQ отзад . Просто няма достатъчно място. Задните седалки са само за алиби. И най-често ще бъдат сгънати . Тогава се образува голям и удобен за ползване багажник с вместимост 238 литра.

Две неща не доставят удоволствие при iQ: бързото шофиране по завои и седеното на задната седалка. Toyota недозавива силно, ESP се намесва рано.

Така че iQ не може да се похвали с особена гъвкавост на интериора. Решаващото преимущество на Smart е дължината от само 2, 70 метра, която позволява дори перпендикулярно паркиране до тротоара. Но с дължината си от 3 метра iQ е прекалено дълъг за това любимо „упражнение“ на Smart. Но в какво се крие интелигентността на iQ? За разлика от двете първи поколения на Smart Toyota се предлагаше с конвенционална скоростна кугия – превключванията на предавките не бяха свързани с типичното за Smart забавяне и придърпване. Освен двата бензинови двигателя (~-литров трицилиндров с 68 к.с. , 1,3-литров четирицилиндров с 98 к.с.) до 2012 година Toyota предлагаше и 1,4-литров дизел с мощност 90 к.с., максимална скорост 170 км/ч и разход около 4 литра. Но дори и мощният и икономичен дизелов мотор не успя да наложи iQ като алтернатива на Smart: през 2013 година само 745 клиенти избраха японското джудже. А през юли 2014 Toyota спря продажбите на модела в Европа.

Отзад реално могат да седят само малки деца

Още по темата

Card image cap
Nissan Patrol GR II като употребяван: нежният грубиянин

4
юли
2017

Двигателят и трансмисията не отговарят на обещаното от внушителната външност на Patrol. Това може да струва скъпо на купувачите на употребяван Nissan.

Card image cap
Jaguar S-Type на старо: проблеми, лош късмет и повреди

14
ное.
2017

По-старите S-Type създаваха много проблеми, но по-новите екземпляри са значително добри.

Card image cap
Skoda Octavia II Combi: „товарач“ за народа

30
юни
2017

Да, вярно е: Skoda Octavia Combi наистина има собствена страница във Facebook. Но тя се харесва и на хората, които предпочитат да си говорят, а не да туитват - и които просто търсят добър автомобил на добра цена

Card image cap
Jaguar XF и Opel Insignia: яркият срещу скромния (употребявани автомобили)

26
февр.
2017

Луксозна британска лимузина или скромен модел от средния клас? Jaguar XF и Opel Insignia си приличат повече, отколкото си мислите. Решението за покупка е въпрос на характер

Card image cap

В последния брой:

Архив >