За да се наслаждаваш на карането на пикап, трябва да бъдеш поне мъничко мазохист. Солидните размери правят машината кошмарна за каране в централните градски части, а окачването, проектирано да издържа на товар и на „бой“ при офроуд преходи, няма да ви съдейства при по-динамично шофиране или да ви предложи по-комфортна возия. Да, призванието на пикапите е да бъдат коравите „работни момчета“. Новият Hilux обаче се опитва да бъде „по-нежен“ към пътниците си: в последното си издание хитовият модел на Toyota предлага два типа окачване, стандартно и за „по-здраво товарене“ (опция). И все пак: не очаквайте чудеса от листовите ресори – във високата кабина ще се клатушкате стабилно.
Много по-важен е напредъкът, който Hilux е направил по отношение на сигурността: от версия Comfort „коравият японец“ получава пакет от асистиращи системи: за автоматично спиране, за разпознаване на пешеходци, за автоматично превключване на къси/дълги светлини и за напускане на лентата. Последната система работи много прецизно дори и в условия на силно влошена видимост (напр. при силен дъжд). Големият тъчскрийн на инфотейнмънт системата е много удобен за работа, а и прави интериора да изглежда модерен. Много ценна е камерата за заден ход (от Style), а черешката на тортата е функцията за безжичен интернет.
Новият 2,4-литров дизел под предния капак първоначално е шумничък – но щом загрее, прави впечатление на значително „по-култивиран“. Агрегатът със 150 к.с. дори превъзхожда своя 3-литров предшественик по отношение на максималния въртящ момент със своите 400 Нм (макар и достъпни в тесния диапазон от 1600 до 2000 об/мин). Комбиниран с 6-степенната автоматична трансмисия, агрегатът се задоволява с около 10 л на 100 км във всекидневието.
Извод
В последното си поколение Hilux продължава да бъде „як пикап“ с още по-устойчива каросерия. Не всичко в тази кола обаче е подчинено на преходите из горските пътища и здравото товарене: сега моделът предлага повече комфорт и интелигентни асистиращи системи за повече сигурност.
Технически данни: Toyota Hilux 2,4 D-4D 4×4 6АТ
Двигател 4 цилиндъра, отпред надлъжно • Работен обем 2393 см3 Мощност 110 кВт (150 к.с.) • Макс. въртящ момент 400 Нм при 1600-2000 об/мин • Макс. скорост 170 км/ч • 0–100 км/ч 12,8 сек • Задвижване двойно/6-степ. автоматична трансмисия • Резервоар 80 л • Д/Ш/В 5330/1855/1815 мм Дължина на товарния отсек 1525 мм • Тегло (празен) 2160 кг • Разход EU-Mix 8,3 л 100 км • Емисии CO2 204 г/км • Цена от 72 990 лева