/ Toyota GR86: най-чаровна е с вратите напред (ТЕСТ)

Toyota GR86: най-чаровна е с вратите напред (ТЕСТ)

НЯМА И 1,3 ТОНА, С 234 к.с. и е дело на подразделението на Toyota за удоволствие от шофирането Gazoo Racing. Едва ли може да има по-приятно прекарване на времето от каране на новия GR 86. Докато предшественикът правеше впечатление на нещо като поизстинала супа, сега заради инжекцията от 34 к.с. и 250 Нм (плюс 45 Нм) новият GT86 е готов за горещи танци на пистата. Може би се дължи и на това, че сега мощността е на разположение по-рано от преди.
Това си личи по време на спринта до темпо 100, който с 6,3 секунди се осъществява с цели 1,3 секунди по-бързо. Освен това GR 86 тежи близо 20 килограма по-малко, а от Toyota обещават същевременно около 50 процента по-голяма здравина. Предният капак и калниците са от алуминий, като по този начин центърът на тежестта се измества надолу, както и леко назад. Така че няма да губим време!

С дрезгав звук излизаме от бокса, спирачките захапват и в завоя задницата вече иска да излети. Няма да е много добре, тъй като след първия десен завой следва изкачване. Правата линия би била по-доброто решение. В двата следващи десни завоя се опитваме да запазим повече темпо – успяваме, тъй като задницата завива прекалено, ако сте твърде бързи в завоя. Ако оставите автомобила да завие и натиснете рано педала на газта, ще усетите само леко дърпане откъм задницата.

Интериорът е с нова инфотейнмънт система и по-модерен от преди. Ръчната предавателна кутия все още превключва трудно

В следващия остър ляв завой се радваме на невероятно информативната поради малкото си тегло предна ос. Завиването е доста фино, като само ако след апекса натиснете прекалено рано педала на газта, ще излезете рано от завоя. Отвътре от Toyota са освежили всичко и са го направили модерно, изчистено и с по-добра изработка. Посредством превключвател на средния тунел можете да избирате режима на шофиране или да изключите изцяло асистентите.

Сега боксерният двигател е с работен обем 2,4 вместо 2,0 литра, все още без турбина

Технически данни: Toyota GR 86

Двигател 4 цилиндъра, боксер, отпред надлъжно • Работен обем 2387 см3 • Мощност 172 кВт (234 к.с.) при 7000 об/мин • Макс. въртящ момент 250 Нм при 3700 об/мин • Задвижване задно/6-степ. механична • Д/Ш/В 4265/1775/1310 мм • Тегло (празен) 1275 кг • 0–100 км/ч 6,3 сек • Макс. скорост 226 км/ч • Цена (приблизително) 62 000 лв.

Извод

При GT86 ни липсваше най-вече мощност – и именно това подобри бригадата за удоволствие на Toyota Gazoo Racing. Новият GR 86 върви добре, звучи превъзходно и дрифти почти като световен шампион.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин