2023
Този мъник няма как да бъде пропуснат. Причините са много. Със своите 261 к.с. GR Yaris маркира горната граница в класа на малките автомобили, към който принадлежи. Малкият „японец“ обаче блести най-вече с вида на задвижването си – той разполага с двойно задвижване, като разпределението на мощността се променя от 50:50 в режим за пистата до 70:30 (в спортен режим).
В техническо отношение GR Yaris не е Yaris. Общо само четири части са идентични с тези на цивилния вариант: фаровете, страничните огледала, задните светлини и антената. Освен това GR се управлява така, както изглежда – това няма нищо общо с малък автомобил. Впечатление правят големите усилия, които са необходими за овладяване на съединител, кормилно управление и скоростна кутия. Окачването е твърдо, като едва при много висока скорост в завоите допуска странично накланяне.
За 5,5 секунди GR достига темпо 100, а късите предавателни отношения изискват време за свикване, тъй като GR марширува изключително бързо из оборотомера. Ако не беше електронното ограничение, то и над 250 км/ч нямаше да са никакъв проблем. Малко смущаващи са високата позиция на седене и изкуственият звук на двигателя. В ценово отношение GR Yaris стартира от 68 000 лв. Има обаче една малка подробност: в момента Toyota не може да доставя GR…
Teхнически данни
Двигател 3 цилиндъра, турбо Работен обем 1618 см3 Мощност 192 кВт (261 к.с.) при 6500 об/мин
Макс. въртящ момент 360 Нм при 3000 об/мин Задвижване предно/6-степ. механ. Д/Ш/В 3995/1805/1455 мм Тегло (празен) 1280 кг Багажник 207 л 0–100 км/ч 5,5 сек Макс. скорост 230 км/ч
Разход 8,2 л A95H/100 км (WLTP) Цена от 68 000 лв.