2020
Нека първо ви успокоим: Toyota Corona няма нищо общо с корона-вируса. Абсолютно нищо. Но както се оказва често, някои имена придобиват значение едва по-късно. Например Corona (едноименната бира също е невинна). А Toyota Corona не е априлска шега: почти 40 години моделът има успех на пазара.
През 1957 г. се появява първата Toyota Corona: като Toyopet Corona през юли 1957 г. Името „Corona“ означава корона (на испански) и моделът е позициониран в гамата на японците веднага след Toyota Crown (корона на английски). Основният конкурент на Corona от десетилетия е Datsun/Nissan Bluebird.
През 1971 г. Corona заедно с моделите Corolla и Celica стартира продажбите на германския пазар. От 1983 г. в Ервопа Corona е заменена от (звучащия подобно) посестрим модел Carina. От началото на 1984 г. Carina и Corona използват една и съща платформа с предно задвижване, но Carina е с по-спортна настройка. През 1996 г. историята на Corona на Toyota приключва.
Особено успешно е появилото се през 1964 г. трето поколение на Toyota Corona. Именно с него са направени първите стъпки на европейския пазар. По-точно казано: във Великобритания, както личи от белия автомобил на снимките. Но все пак там движението е същото като в Япония.
Гамата на Corona към пазарния старт в Обединеното кралство се състои от средноголям семеен седан и едно комби, представени през 1965 на Earls Court London Motor Show. С дължина от 4089 мм – не по-дълъг от днешния Yaris – седанът на Corona е конкурент на бестселърите Ford Cortina и Vauxhall Victor.
Моделната гама включва три версии – 1200, Standard и Deluxe. Моделите Deluxe блестят с подобаващ за онова време лукс като радио, две чистачки и подгрявано задно стъкло. Симпатичен детайл е падащият регистрационен номер, под който се намира капачката на резервоара за бензин. 790 паунда е цената на Corona по онова време.
Моторизациите са били две: 4-цилиндрови бензинови с 55 и 74 к.с. Вариантите Standard и Deluxe са били оборудвани с по-мощния двигател, който развива максимална скорост от 145 км/ч и взема спринта от 0 до 100 км/ч за 17,2 секунди.
През 1970 г. приключва третото поколение на Corona – по онова време това е единственият модел, продаден над 1 милион пъти в Япония. Общо от Corona в цял свят са продадени 1,8 милиона автомобила.
Corona RT40 е модел от изключително значение за Toyota, тъй като е един от първите японския автомобили, приети от Запада. Моделът намира толкова добър прием в Щатите, че през 1969 е избран за най-добър вносен автомобил.