2022
С новия Corolla Cross Toyota не само ще запълни една ниша, но и ще пусне на пазара много ефективен пълен хибрид.
Toyota пуска Cross като най-новия член на семейството на Corolla. Дължината му е 4,46 метра – така моделът е позициониран между по-малкия C-HR и по-големия RAV4. Моделът се цели най-вече в младите семейства.
С вместимост на багажника от 433 до 1337 литра това начинание може да е успешно, но едва ли с предлаганото място на втория ред. Тъй като въпреки компактните размери мястото е тясно за възрастни пасажери.
При цената младите семейства също трябва да се замислят – за пазарния старт през ноември Cross ще се предлага като 2-литров хибрид с предно задвижване на цена от 38.600 евро. Ако приготвите поне 40.600 евро, ще получите и електромотор на задната ос, с което ще разполагате с двойно задвижване.
Основната идея на задвижването разбира се е пълен хибрид. В Corolla Cross са комбинирани 4-цилиндров 2-литров двигател със 140 к.с. и електромотор, които разполагат със системна мощност от 197 к.с. Във варианта с двойно задвижване допълнителен електромотор на задната ос осигурява 40 к.с. и 84 Нм.
Тези 197 к.с. са напълно достатъчни за придвижването на тежащия 1,5 тона Cross. Спринтът до темпо 100 км/ч продължава 7,5 секунди.
Трансмисията е CVT-безстепенна
Проблемът на задвижването се нарича CVT-безстепенната трансмисия, която винаги се затруднява. Двойното задвижване е предимство в завоите – електрониката разпределя интелигентно мощността.
SUV-ът не е спортен, а ефективен
Нямаме упреци към управлението. Окачването е стегнато, но поглъща уверено неравностите на пътя.
Това, което ни направи впечатление по време на теста, бе ефективността. За изминатото разстояние от 180 километра разходът бе 6,2 литра средно при версия с двойно задвижване и 5,5 литра при тази с предно.
Като пълен хибрид Cross не е в състояние да изминава отсечки изцяло на ток. За целта мощността на батерията от 1,2 кВт. не е достатъчна, но все пак тя е по-ефективна и може да генерира по-бързо енергия и да я предоставя на разположение.
Между старо и ново
Похвала заслужиха асистиращите системи на Cross. Те работят надеждно и са така усъвършенствани, че при напускане на пътната лента водачът запазва спокойствие, а не бива стреснат незабавно. В по-високите нива на оборудване асистент за частично автономно паркиране с 4 камери и 12 ултразвукови сензора помага на водача.
Не чак толкова модерни ни се сториха твърдата пластмаса в интериора или някои превключватели на централната конзола, които излъчват чар от 90-те години. Може би обаче те са препратка към старта на Corolla през 1966 г.?